האסון בסטרזה: אבל כבד נפל אתמול על משפחת בירן והקהילה היהודית באיטליה, עם היוודע דבר מותם של עמית בירן, רעייתו טל פלג-בירן, בנם בן השנתיים תום, וברברה ויצחק כהן, סבתה וסבה של טל. איה, אחותו של עמית, נמצאת מאז האירוע בבית החולים ליד מיטתו של איתן, בנם של זוג הישראלים שנפצע באורח אנוש באסון. 

"איבדתי את אחי עמית, גיסתי טל ותום הקטן, עכשיו נתפלל למען איתן", אמרה איה לתקשורת האיטלקית. היא סיפרה עוד כי נודע לה על האירוע בהודעת SMS ששלחו לה חבריה. "גיליתי את זה ב-SMS מחברים ששלחו לי הודעת השתתפות בצער. לא ידעתי בהתחלה מה קרה, וחשבתי שנפל טיל נוסף בישראל. התקשרתי לאח שלי והוא לא ענה, וגם גיסתי לא. ברגע הזה הבנתי שמשהו קרה, והאישור הגיע אחרי שעתיים".

איה, שמתגוררת ב-17 השנים האחרונות באיטליה יחד עם בעלה ושני ילדיה, עובדת כרופאה בבית הסוהר בפאביה. "עכשיו כל תשומת הלב מופנית לאיתן, הבנו כשהוא חי כשראינו שהוא לא נמצא ברשימת הקורבנות. ברשימה הזו היו גם סבה וסבתה של טל, שהגיעו לבקר באיטליה לאחר שהתחסנו כדי לבקר את נכדתם והנינים. הם בהחלט לא חשבו שמשהו כזה יכול לקרות באיטליה, זה אבסורד". 

על מצבו של איתן אמרה איה: "זו פגיעת ראש והכל מסובך, לא יודעים איך זה יתפתח. אנחנו מחכים שיראו אותנו, אפילו מרחוק. אנחנו נשארים כאן בינתיים, ליד איתן. אני מודאגת מאוד, זו טרגדיה ענקית".