נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, התייחס היום (שני) לביקורו המדיני הצפוי של מזכירו, אנתוני בלינקן, במזרח התיכון, והבהיר את מטרותיו, ובהן: הבהרת מחויבותה החזקה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, תמיכה בעם הפלסטיני "לאחר שנים של הזנחה", לדבריו. כמו כן, בלינקן צפוי לדון בהענקת סיוע לתושבי עזה שלא מיועד לחמאס, ואף יפעל להפחתת הסיכון לעימות נוסף בחודשים הקרובים. 

מוקדם יותר, גינה הנשיא את התקיפות שבוצעו נגד יהודים וקרא להפסקתן, ואף כינה אותן "בזויות". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "אני מגנה התנהגות זו מבית ומחוצה לו – זה נתון לשליטתנו".

סגנית נשיא ארצות הברית, קמאלה האריס, הצטרפה לקריאות נגד תקיפות היהודים בארצות הברית ואמרה: "עלינו להישאר מאוחדים נגד כל אלימות שהיא".

יו"ר הסוכנות היהודית והמועמד לנשיאות המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודה לנשיא ביידן על דבריו ופרסם תגובה: "תודה לך על מילותייך החזקות ועל מנהיגותך. זוהי דוגמא לעולם כולו".

כזכור, ביום חמישי האחרון, הגיעו מפגינים פרו ישראלים ופרו פלסטינים על מנת להביע תמיכתם בצדדים היריבים בלחימה ברצועת עזה. בסרטונים שפורסמו, נראתה קבוצה של מפגינים פרו פלסטינים תוקפת במשך דקות ארוכות צעיר יהודי בצומת של רחוב 48 עם השדרה השביעית. כמו כן, בימים בהם ישראל הייתה בעיצומו של המבצע מול חמאס, העידו יהודים נוספים מן הקהילה על תקיפות, הן פיזיות והן מילוליות נגדם, בשל מניעים גזעניים.

שלשום, מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הנחה את כוח המשימה לפשעי שנאה במשטרת המדינה לסייע בחקירה של ההתקפה נגד בורגן. "אני מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות הברוטליות על ניו יורקרים יהודים ואנחנו לא נסבול הטרדה ואיומים אנטישמיים אלימים", אמר. "ניו יורק היא ביתם של אנשים מכל הדתות והרקעים - כולם חייבים להיות מסוגלים להסתובב ברחובות בבטחה".