יממה אחרי אסון הרכבל באיטליה, בו נהרגו 15 בני אדם, בהם ארבעה ישראלים בני משפחה אחת - עמית בירן וטל פלג-בירן, בנם בן השנתיים תום בירן, וסבה וסבתה של טל ברברה ויצחק כהן - מצבו של איתן, בנם בן ה-5, מוסיף להיות קשה מאוד אך יציב. 

איתן הוא הניצול היחיד מהאסון המחריד, בו קרון הרכבל התנתק מהכבל שהחזיק אותו והתרסק מגובה של כ-20 מטרים. לפי דיווח בעיתון האיטלקי לה סטמפה, בבית החולים בו מאושפז איתן מעריכים כי "ייתכן שהחיבוק של אביו הציל את איתן באסון הרכבל".

כאמור, מצבו של איתן קשה מאד והוא סובל פגיעות בראש וברגליים. הוא הועבר לבית החולים לילדים רג'ינה מרגריטה בטורינו, שם נותח בלילה ומצבו יוצב. דודתו הגיעה לשהות לצידו. מנהל בית החולים אמר כי "עבר עליו לילה שקט, כל מה שנותר הוא לקוות לטוב". 

במקביל, הרשויות באיטליה החלו לתחקר היום את האסון, כך על פי דיווח ב"קוריירה דלה סרה" האיטלקי. מתחקיר ראשוני עולה כי ככל הנראה הכבל הראשי של הרכבל ניתק, הקרונית החליקה על הכבל השני ומערכת בלמי החירום כשלה ולא הצליחה לעצור אותה. הקרונית צנחה כ-20 מטרים, הדרדרה במורד ההר עד שנעצרה בשורת עצים שלצד תוואי עמודי הרכבל. במסגרת החקירה נבדקת השאלה מדוע הבלם לא הופעל והכבל של הרכבל התנתק.

שר התחבורה האיטלקי אמריקו ג'ובאניני הגיע היום לזירת האסון והודיע על הקמת ועדה שתחקור את "הסיבות הטכניות והארגוניות" שהובילו לאסון. במקביל, משרד התובע במילאנו פתח בחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות נגד החברה המפעילה את הרכבל, והתובעים החרימו מסמכים של החברה, שטוענת כי בדיקות ותחזוקה בוצעו באופן קבוע וכי הכבלים לא היו אמורים להיות מוחלפים עד 2029. לדברי התובעת המקומית, "הכול יהיה נתון לבדיקות וחקירות טכניות בימים הקרובים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב בתגובה לאסון כי "כולנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחת בירן בעקבות האסון הקשה באיטליה, בו נספו עמית בירן וטל פלג-בירן, בנם תום בירן בן השנתיים, וסבתה וסבה של טל, ברברה ויצחק כהן. אנו מתפללים לרפואתו של איתן, בנם הנוסף של עמית וטל, שמאושפז בבית החולים. מדינת ישראל תסייע למשפחה בכל דבר ועניין בעקבות הטרגדיה הקשה הזו. יהי זכרם ברוך".