האסון באיטליה: דרור אידר שגריר ישראל באיטליה, עדכן הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב במצבו של איתן, הניצול היחיד מהתרסקות הרכבל. "פגשתי את סבו וסבתו של איתן בבית החולים והם השאירו עלי רושם חזק", סיפר בראשית דבריו, "ישבנו ביחד במשך חצי שעה, ביחד עם נשיא מחוז פיימונטה. הפגישה נגעה בעצבים חשופים".

הוא הוסיף ב-103FM: "קשה לראות סבא וסבתא מתאבלים על משפחה שאיבדו לפני שעות ספורות, חשבתי לעצמי שאנחנו צריכים תקווה - אז ביקשתי מהרופאים לראות את איתן". אידר ציין כי ראה פגש בילד לאחר שסיים בדיקה, והמדדים הרפואיים שלו היו מאוד מעודדים. "איתן שכב לידי, ראיתי את הגוף היפה והקטן שלו, הפנים היפייפות שלו. ילד מתוק מורדם ומונשם וליבי יצא אליו", אמר, "בירכתי אותו בברכת הכהנים, זה היה רגע מאוד מרגש. לאחר מכן עליתי שוב לסבא ולסבתא וסיפרתי להם שיש עוד תקווה ושאנחנו פה כדי ללוות אותם". 

השגריר הישראלי הוסיף כי "מאז ששמענו שיש ישראלים באסון, הקמנו חמ"ל בשגרירות ישראל שבאיטליה. היינו עם המשפחה כבר באותו הלילה. הדודה של איתן, שהיא רופא בעצמה, אמרה שבגלל שהעצמות שלו רכות הוא ניצל, אבל אני לא באמת עסוק בזה". הוא הדגיש: "אני אפילו לא מצליח לחשוב על זה - יש פחד שפתאום כל אחד יוכל לאבד את כל עולמו ברגע. אני בתוך הצער הזה ובתוך המחשבה שהמשפחה צריכה אותנו. היא צריכה את הנציגות של מדינת ישראל".

"אני אמור לנסוע למקום של האסון כדי ללמוד יותר על מה שקרה, הפרטים נמצאים כעת בחקירה בפיקוח שופט. אני לא יודע האם הייתה שם רשלנות, הכל ספקולציות, אנחנו מחכים לממצאים", הדגיש בסיום השיחה, "אנחנו מקווים שביום רביעי בבוקר כבר נצליח לשלוח את חמשת הארונות של בני המשפחה לקבורה בישראל, עם סיום ההליכים".