סגן נשיא מאלי, קולונל אסימי גויטה, קיבל היום (שלישי) את האחריות להפיכה שהתרחשה אמש והודיע כי הוא הדיח את הנשיא הזמני, בה נדאו, וראש הממשלה, מוקטאר אואנה, על אף הדרישה הבינלאומית להשיב את השניים לתפקידיהם. 

גויטה הצהיר כי נדאו ואואנה לא מילאו אחרי חובותיהם וניסו לפגוע בתהליך המעבר הפוליטי ועל כן סולקו מתפקידיהם. עם זאת, הוא התחייב שהבחירות יתקיימו בשנה הבאה כמתוכנן.

מדובר בהפיכה הצבאית השנייה שקולונל גויטה מוביל בשנה האחרונה. בספטמבר שעבר, הוא עמד מאחורי ההפיכה שהביאה להפלתו של הנשיא הקודם, איברהים בובאכר קיטה, שנאלץ לעזוב את המדינה. נדאו ואואנה, שמונו ימים אחדים לאחר מכן, היו אמורים להנהיג את מאלי בתקופת מעבר של שנה וחצי עד לבחירות חדשות.

חיילים עצרו אמש את נדאו, אואנה ואת שר ההגנה, סולימאן דוקור, והעבירו אותם לבסיס קאטי, ליד הבירה במאקו. המעצרים התרחשו זמן קצר אחרי שבוצעו שינויים בתפקידי השרים ושני קציני צבא בכירים שהשתתפו בהפיכה בשנה שעברה הודחו מתפקידיהם.

בזירה הבינלאומית הביעו חשש ניסיון ההפיכה שוב יערער את מדינת הסהרה האפריקאית שנמצאת בעיצומה של לחימה נגד חמושים שמשתייכים לאל-קאעידה ולדאע"ש, אשר ניצלו את הוואקום השלטוני שנוצר אחרי הפיכה קודמת בשנת 2012.

בנציגות האו"ם במאלי דרשו את שחרורם המיידי של מנהיגי המדינה. גם ארה"ב, האיחוד האירופי, האיחוד האפריקאי והקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה הצטרפו לקריאה. "הקהילה הבינלאומית דוחה כל מהלך של כפייה, כולל התפטרויות מאולצות", נמסר בהודעה משותפת מצד הארגונים והמדינות. "אנחנו מדגישים כי הפעולה הבלתי שקולה שבוצעה נושאת סיכונים של החלשת רצונה של הקהילה הבינלאומית להתגייס למען מאלי".