המשטרה המקומית בצפון איטליה הודיעה הבוקר (יום רביעי) כי ביצעה את מעצרם של שלושה חשודים במסגרת חקירת אסון הרכבל בסטרזה, בו נהרגו 14 בני אדם, בהם חמישה ישראלים. 

החשוד המרכזי הוא לואיג'י נריני בן ה-56, בעליה של החברה שמנהלת את אתר התיירות, כאשר מלבדו נעצרו גם המהנדס שאחראי על הבטיחות באתר והמנהל העסקי של הרכבל. השלושה חשודים בעבירות הריגה ורשלנות. נריני אמר לתקשורת כי הוא מרגיש את "כל כובד השיפוט התקשורתי". בנוסף אמר כי הוא חש "כאב מייסר". 

נריני רכש בתחילה 80% מהחברה המופקדת על תחזוקת הרכבל, פרובייה דל מוטארונה, בהמשך שינה את שמה ואז רכש את 20% נותרים. הוא מקבל משכורת של 96 אלף יורו בשנה מהחברה ועוד כ-130 אלף מהעירייה, שהעניקה לו זיכיון על הרכבל עד שנת 2028.

כמו כן, החברה רשמה רווחים נאים בשנים האחרונות. לפי הדו"חות הכספיים שלה (האחרון בשנת 2019), המחזור העסקי שלה עמד על 1.7 מיליון אירו, ורווחיה הסתכמו ב-440 אלף אירו. מספר העובדים במקום משתנה, והוא נע בין 18 בחודשי השיא לבין שמונה בחודשים הפחות עמוסים. כמו כן, הרכבל מסיע מעל 100 אלף אנשים בשנה, כולל תושבי העיירה הסמוכה.

נריני, שלו שני ילדים בתחילת שנות ה-20 לחייהם, היה בעבר בעלים של סוכנות נסיעות ושל חברת אוטובוסים באזור אגם מאג'ורה. את שתי החברות הוא מכר כשהחליט לרכוש את החברה המפעילה את הרכבל. 

התובעת האזורית, אולימפיה בוסי, אמרה כי השלושה הפגינו התנהגות "מודעת ומרתיעה", וכי לפי החשד הם היו מודעים לתפקוד הלקוי של מערכת הבלמים של הרכבל. לפי גורמים המעורבים בחקירה, שצוטטו ב"לה רפובליקה", נגד החשודים יש "ראיות משמעותיות".