איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל בסטרזה שבאיטליה, פקח את עיניו והוא נושם בכוחות עצמו, כך עדכן היום (רביעי) רופאו מבית החולים בו אושפז בצפון איטליה. איתי איבד באירוע הטרגי את אביו עמית, אחיו תום, אמו טל וסבה וסבתה החורגת, יצחק כהן וברברה כהן־קוניסקי ז"ל.

"הוא שב להכרה", אמר המנהל הכללי של בית החולים בטורינו, ג'ובאני לה וואלה. "יש התאוששות הדרגתית, ותידרש תמיכה פסיכולוגית. הוא כבר פקח את עיניו וחשוב שימצא לידו פרצופים מוכרים". 

בבית החולים ציינו עוד כי איתן ביצע מספר תנועות קלות, ואף השתעל. הכוונה היא להפחית את המינון של תרופות ההרגעה בהדרגה, כחלק מהליך ההתאוששות. 

איתן בירן שנפצע אנוש באסון הרכבל באיטליה וסבו יצחק כהן שנהרג דקות לפני האסון (צילום: באדיבות וואלה!)
איתן בירן שנפצע אנוש באסון הרכבל באיטליה וסבו יצחק כהן שנהרג דקות לפני האסון (צילום: באדיבות וואלה!)

כבר אתמול החלו בבית החולים לעורר את איתן מהתרדמת שבה שהה כאשר עבר את הניתוחים, בשל שברים בראשו ובאזורים נוספים בגוף. בבדיקות שנערכו לבירן לא זוהו סימנים לנזק מוחי והרופאים הביעו אופטימיות בנוגע למצבו.

האפיפיור פרנציסקוס הביע אתמול צער עמוק על ההרוגים באסון ואמר כי הוא עוקב אחרי מצב הילד הישראלי ומתפלל לשלומו. "אני שולח את התנחומים הקרובים ביותר מעומק הלב לקרובים. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה.

"אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי", נאמר בהודעה שפורסמה מטעמו של האפיפיור.