מרבית הרפובליקנים בסנאט האמריקאי הצליחו לסכל הערב (שישי) את הקמתה של ועדת חקירה בנושא הסתערות תומכיו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר. 54 סנאטורים, בהם שישה רפובליקנים, תמכו בפתיחת הדיון על הקמת הוועדה, שישה קולות פחות מהרף הנדרש להמשך ההליכים. בתגובה להחלטה, הבית הלבן הודיע כי ביידן עודנו מחוייב בצורה מלאה לחקירת האירועים.

כזכור, תומכים של טראמפ, בחלקם אלימים, פרצו לבניין הקפיטול במהלך דיון שעסק בין היתר באישור הסופי של הבחירות, בהן טראמפ הפסיד, וליבה באופן תכוף את תאוריות הקשר לפיהן התוצאות זויפו.

הפריצה לגבעת הקפיטול  (צילום: רויטרס)
הפריצה לגבעת הקפיטול (צילום: רויטרס)

המפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון שהוצבו במקום וחברי הקונגרס הוצאו מהאולם ונתבקשו להסתגר במשרדיהם, וחלקם יצאו מהמקום עם ליווי משטרתי. ארבעה מפגינים נהרגו באותו היום, בנוסף לשוטר שקיפח את חייו, ונפצעו למעלה מ-100 מפגינים ושוטרים יחד.

בזמנו, כשעתיים לאחר תחילת המהומות, העלה הנשיא לשעבר סרטון בחשבון הטוויטר שלו, בו קרא למפגינים "ללכת הביתה". הוא חזר על הטענה הבלתי מבוססת שהבחירות זויפו, אך קרא למפגינים: "אנחנו חייבים שיהיה שלום, חוק וסדר ולא רוצים שאף אחד ייפגע. אנחנו לא יכולים לשחק לידיים שלהם". 

טראמפ במסר למפגינים במהלך המהומות בקפיטול: "לכו הביתה"