זילות השואה באמזון: אתר המכירות הפופולרי מאפשר לגולשים לרכוש חולצה עם טלאי צהוב עם הכיתוב "לא מחוסנים", הסמל החדש של מתנגדי החיסונים בארה"ב.

המודעה באתר מציעה למכירה את חולצת הטי תמורת סכום של 16.99 דולר ואף מאפשר לבצע משלוח לישראל תמורת 56.44 שקלים ועוד 43.02 שקלים דמי משלוח. החולצה מוצעת במספר גדלים וצבעים עבור גברים, נשים וילדים והמודעה מציינת כי היא "נהדרת עבור מתנגדי חיסונים, פעילים של חופש רפואי ואוהבי חירות".

בסוף השבוע, עוררה חנות כובעים בנשוויל שבטנסי סערה כאשר הציעה למכירה טלאי צהוב דומה תמורת סכום של חמישה דולרים. לאחר שהחנות פרסמה על כך באינסטגרם, הגולשים ברשתות החברתיות הגיבו בזעם עם התגית "#שנאה עובדת" והאשימו כי מדובר בתג אנטישמי וגועלי.

"הייתי רוצה לחשוב שטיפשות כזו, חוסר רגישות ובורות לא יכולים להיות דבר נפוץ באמריקה. זה אמיתי", אמרה פרשנית CNN, אנה נווארו-קרדנס. "בתור תלמידת בית ספר צעירה בהולנד, הנאצים אילצו את אמי לעטות טלאי צהוב כדי לזהות אותה כיהודייה", הוסיף איבו דאלדר, לשעבר שגריר ארה"ב בנאט"ו. "זה יותר מאשר גרוטסקי למכור את סמל הרוע הזה כדי לטעון שמישהו אינו מחוסן. איפה זה ייגמר?".

הפוסט של החנות הוסר בהמשך, אולם מנהלי החנות הגנו על ההחלטה. "אנשים זועמים על הפוסט שלי, אבל האם אתם זועמים על הרודנות שבה מתנסה העולם?", נכתב בפוסט חדש. "אם אתם לא מבינים מה קורה, זו בעיה שלכם, לא שלי. אנחנו מעניקים כבוד רב יותר להיסטוריה כשאנחנו ניצבים לצד הנופלים מאשר לשתוק ולציית. זה הפשע החמור ביותר".

בשבוע שעבר, עוררה גם חברת הקונגרס הרפובליקנית, מרג'ורי טיילור גרין, תרעומת כאששר השוותה בין הטלאי הצהוב לבין הלוגו של צוותי החיסונים בארה"ב ובין עטיית המסכות לשואה. הרפובליקנים והדמוקרטים תקפו את גרין וגינו את דבריה, בעוד שמוזיאון אושוויץ אמר כי הדברים מעידים על "הידרדרות מוסרית ואינטלקטואלית".