שבוע אחרי המעצר הדרמטי בבלארוס, עוד מתנגד משטר נעצר על מטוס, הפעם ברוסיה: אנדריי פיבוברוב, שניהל את ארגון האופוזיציה Open Russia שנסגר בשבוע שעבר, נעצר הערב (שני) בעת שעמד להמריא מסנט פטרבורג והוא מואשם בביצוע פעילויות של ארגון בלתי רצוי.

פיבורוב הספיק לצייץ בטוויטר שהוא עבר את כל הבדיקות בשדה התעופה וכבר ישב במטוס שהחל להתקדם על המסלול, כאשר "לפתע הוא עצר". "השוטרים הגיעו והוציאו אותו. כעת אני במשרדים של שירות הביטחון הפדרלי", כתב. לאחר מכן, הוא הספיק לדווח כי "אדם שנקרא 'מבצע החיפוש' הגיע, עדיין לא נאמרו הסיבות. הם חתמו על מסמכים כדי להעביר אותי מאזור המכס".

אנסטיה בוראקובה, המתאמת של ארגון להגנה על זכויות אדם, ניסתה לפגוש את פיבורוב, אולם לדבריה הסוכנים טענו "באופן עקשני שאף אחד לא הורד מהטיסה וכי פיבוברוב לא נראה כלל".

ביום חמישי האחרון, הודיע ארגון Open Russia כי הוא מפסיק את פעילותו וסוגר את כל סניפיו ברוסיה בשל כוונת הפרלמנט להקשיח את החקיקה נגד "ארגונים בלתי רצויים". ארגון האופוזיציה הוקם לפני יותר מ-20 שנה על ידי איש העסקים , מיכאיל חודורקובסקי, מיריביו המרים של הנשיא פוטין, שכיום נמצא בגלות אחרי ששוחרר ממאסר ממושך.