בארה"ב ממתינים בציפייה דרוכה לפרסום הקרוב של דוח של שירותי הביטחון והמודיעין בתקווה שיענה על השאלות המסקנות: האם אנחנו לבד ביקום והאם עב"מים (עצמים בלתי מזוהים) ביקרו בכדור הארץ?

בהתאם לסעיף בחבילת הסיוע הכלכלית שאושרה בקונגרס בדצמבר האחרון, חייבים הפנטגון ומשרד המנהלת של קהיליית המודיעין להגיש בתוך שישה חודשים דוח בלתי מסווג שיספק מידע על מה שהממשל יודע לגבי עב"מים במרחב האווירי האמריקאי. ההערכות הן כי הדוח יוגש לקונגרס השבוע, וייתכן שכבר היום.

הדוח צפוי להתבסס על מסמכים צבאיים מסווגים שכוללים בין השאר דיווחים של טייסים צבאיים ואזרחיים, של אנשי צוות בכלי שיט ושל מקורות נוספים על תצפיות של עצמים בלתי מזוהים והוא יצטרך לקבוע אם מדובר בתופעה שמהווה איום על הביטחון הלאומי.

בשנים האחרונות, החל משרד ההגנה לחשוף סרטונים שמעידים על מפגשים בלתי שגרתיים ובלתי מוסברים. באוגוסט 2017, פורסם תיעוד של שני מטוסי קרב מנושאת המטוסים נימיץ שרדפו אחרי עצם לבנבן בצורת אליפסה ובגודל של מטוס נוסעים מול חופי סן דייגו בשנת 2004. בשנה שעברה פרסם משרד ההגנה מקבץ של סרטונים שגם תיעדו עב"מים בפעולה.

הנשיא לשעבר, ברק אובמה, התייחס בחודש שעבר לסוגיית העב"מים במהלך תוכנית הלילה של ג'יימס קורדן. "כשזה נוגע לחייזרים, יש דברים שאני לא יכול לומר בשידור", הסביר הנשיא בחיוך.

"כשנכנסתי לתפקיד, שאלתי 'האם יש מעבדה שבה אנחנו שומרים חייזרים וספינת חלל?'", המשיך אובמה, בקריצה ישירה לפרשת ההתרסקות ברוזוול. "הם עשו מחקר קצר והתשובה הייתה לא. אבל האמת היא - ואני רציני - שיש צילומים ותיעודים של חפצים בשמיים שאנחנו לא בדיוק יודעים מה הם. אנחנו לא יכולים להסביר כיצד הם נעים. אני חושב שאנשים מנסים לחקור ולהבין מה זה".