נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, חתם הלילה (בין חמישי לשישי) על צו האוסר השקעות מצדן של חברות אמריקאיות בעשרות חברות סיניות, שעיסוקן בתחומים צבאיים ובטכנולוגיות מעקב. המהלך מרחיב צו שהוציא בעבר קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ.

הצו יכנס לתוקפו ב-2 באוגוסט השנה, ויכלול 59 חברות, בהן ענקית התקשורת Huawei, כאשר רשימת החברות המלאה צפויה להתעדכן בהמשך. תחת הצו החדש, למשקיעים אמריקאים לא תתאפשר רכישת ניירות ערך מחברות, ובין היתר, מתאגיד הגרעין הסיני.

רשימת החברות שקדמה לזו הנוכחית, כללה 31 חברות טכנולוגיית מעקב, ונועדה להבטיח שאמריקאים לא יממנו את התעשייה הצבאית בסין, כך על פי גורם בבית הלבן. "האיסור כוון נגד חברות אלו על מנת למקסם את השפעת הסנקציות, בעוד הנזק בשוק הגלובלי הוא מזערי", הוסיף הגורם. מהבית הלבן נמסר כי בחודשים הקרובים יתווספו חברות נוספות לצו הביצועי החדש.

חברת Huawei התייחסה לכך בעבר וטענה כי הסנקציות שהוטלו נגדה על ידי ארצות הברית בשנת 2019, השפיעו רבות על עסקיה. בארצות הברית טענו כי הצעד נגד החברה נבע מחשש לסכנה ביטחונית, כאשר ביולי האחרון, גם בבריטניה הכריזו על הפסקת עבודה מול החברה הסינית.

דובר משרד החוץ הסיני הודיע כי תנתן על כך תגובה. "סין תנקוט באמצעים הדרושים לשמירה על זכויותיה הלגיטימיות כמו גם האינטרסים שלה ושל מפעליה, בהתאם לחוק". 

כזכור, עם תחילת כהונתו של הנשיא ביידן בחודש ינואר האחרון, סין הכריזה כי תטיל סנקציות רחבות על דמויות מרכזיות בממשל טראמפ. הדמות הבולטת ביותר ברשימה הייתה הנראה מייק פומפאו, שהיה מזכיר המדינה האמריקאי. סין הכריזה על הטלת הסנקציות דקות ספורות לאחר שג'ו ביידן הושבע באופן רשמי לתפקיד הנשיא ה-46 של ארצות הברית.