פיצוץ אירע במפעל של חברת הפלדה האיראנית Zarand, בדרום מערב איראן. בעקבות הפיצוץ פרצה שריפה בתוך כתלי המפעל. גורמים רשמיים דיווחו כי הושגה שליטה על השריפה ולא היו נפגעים. 

בדיווחים שהופצו בכלי התקשורת במדינה, הוצג סרטון מהזירה שהראה שריפה גדולה עם מה שנראה כמו פיצוץ. באותם דיווחים דובר על פיצוץ גדול שהתרחש במפעל במהלך האירוע. על פי הדיווחים, הפיצוץ התרחש בעקבות הצפה פתאומית של חומר מותך בתוך אחד התנורים. מושל המחוז דיווח לכלי התקשורת כי הכבאים ושירותי החירום היו במקום במטרה למנוע תאונות אפשריות וכי פרטים נוספים יוגשו מאוחר יותר.

חברת הפלדה האיראנית Zarand הינה חלק מחברת האחזקות למכרות ופיתוח תעשיות מינרליות במזרח התיכון (MIDHCO), אשר הוטלו עליה סנקציות על ידי ממשל טראמפ, מוקדם יותר השנה.

"תחום המתכות האיראני מהווה מקור הכנסה חשוב למשטר האיראני, ומייצר עושר למנהיגיו המושחתים ומממן מגוון פעילויות כולל התפשטות נשק להשמדה המונית, תמיכה בקבוצות טרור זרות, וכן מגוון הפרות של זכויות אדם בבית ומחוצה לה", נאמר אז במשרד האוצר האמריקני. 

השריפה במפעל הפלדה היא האחרונה בסדרת אירועים דומים שפקדו את איראן במהלך השבועות האחרונים. כזכור, רק בשבוע שעבר פרצה שריפה בספינה הגדולה ביותר של הצי האיראני, מה שהוביל לטביעתה. עוד קודם לכן, התרחשה שריפה מאסיבית בבית זיקוק נפט בדרום מערב טהרן. באירוע זה לא דווח על נפגעים. במהלך השבועות האחרונים דווח על שריפות נוספות במספר מפעלים פטרוכימיים ברחבי המדינה