אווירת הבחירות בצרפת מתחממת. מספר שבועות לפני הבחירות האזוריות ועשרה חודשים לפני הבחירות לנשיאות, במערכת הפוליטית והציבורית חוששים ממעשי אלימות מצד קיצונים.

בסקרים לקראת הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות מובילה כעת מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן, שנחשבת למועמדת המרכזית מול הנשיא המכהן עמנואל מקרון.

במקום השלישי ניצב מנהיג השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, שהצליח בימים האחרונים לעורר שערורייה ציבורית, כאשר הודיע כי הוא "חוזה ששבוע לפני הבחירות יתרחשו תקריות חמורות ואפילו מעשי רצח במדינה, במטרה של הצד הימני להטיל את האשמה על המוסלמים וליזום מלחמת אזרחים".

כדוגמה טען מלנשון כי האירוע הקשה שבו נרצחו מורה ושלושה תלמידים יהודים בבית ספר בטולוז לפני הבחירות ב־2012 על ידי המחבל מוחמד מראח היה מתוכנן מראש.

למרות הסערה שדבריו עוררו, מלנשון הוסיף וטען כי "הכל כתוב מראש", ואף נתלה בווידיאו סטירי שפורסם באתר ימין קיצוני, ובו נראית בובה בדמותו ביחד עם "הוראות הדרכה" כביכול כיצד לחסל אותו. 

תיאוריית הקונספירציה של מלנשון עוררה תגובות חריפות בקהילה היהודית, שכבר הוקיעה אותו בעבר וטענה כי הוא אנטישמי. גם מנהיגים מקצוות הקשת הפוליטית בצרפת גינו את דבריו, והביעו חשש כי מדובר בניסיון לחמם את האווירה ברחוב ולעודד אנטישמיות ושנאה חברתית. 

בינתיים, מן העבר השני של המפה הפוליטית, הודיע ההיסטוריון ואיש התקשורת היהודי הידוע אריק זמור, הנמנה עם הימין הקיצוני, כי הוא שוקל לרוץ לנשיאות. לדבריו, מקרון ולה פן "לא הבינו" כי הבעיה העיקרית של צרפת היא האיום האסלאמי וההגירה.