דרושה חקירה נוספת: מעבדה בארה"ב, שעבדה בשירות מזכירות המדינה, פרסמה דוח על מקורו של נגיף הקורונה, זאת לאחר שבמשך כל תקופת המגיפה התרוצצו ספקולציות בזירה המדעית, הפוליטית והתקשורתית על מקורו של הווירוס הקטלני ממחוז חוביי, סין. 

הטענה בדוח שפורסם סוברת כי זה ייתכן שהנגיף דלף ממעבדה בווהאן, כך מקורות רשמיים בעלי הסיווג לקרוא את תוכנו מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי. עוד נטען בדוח כי יש צורך בחקירה מקיפה ומעמיקה יותר של הנושא.

בהלת הקורונה בסין (צילום: רויטרס)
בהלת הקורונה בסין (צילום: רויטרס)

הדוח עצמו נכתב במאי 2020, לפני כשנה, במעבדת "לורנס ליברמור" בקליפורניה, ונלקח על ידי מזכירות המדינה האמריקאית במסגרת חקירה פנימית שהם ניהלו על מקורה של הקורונה במהלך החודשים האחרונים לכהונת נשיא ארצות הברית הקודם, דונלד טראמפ.

גם בימינו, ימי משטר ג'ו ביידן, הדוח ומסקנותיו מייצרות עניין בקונגרס, זאת לאחר שהנשיא החדש הורה לרשויות המודיעין למצוא את הסיבה להתפרצות הנגיף. הנשיא סיפר בתדריכים לתקשורת כי עיקר המאמץ של המודיעין האמריקאי היה סביב שתי סוגיות: האם הקורונה נבעה ממגע בין אדם לחיה נגועה, או שמא מדובר בטעות מעבדה.

כזכור, הנשיא הקודם טראמפ הזהיר בחודש מאי 2020, כי הוא נחשף לראיות לפיהן נגיף הקורונה פותח במעבדה בסין. ככל הנראה, התבסס טראמפ על הדוח שתוכנו מתפרסם בימים אלו.