נשיא צרפת עמנואל מקרון הוא המנהיג הבינלאומי הראשון שהתייחס לחילופי השלטון בישראל, והביע תקווה שהממשלה החדשה תחדש את תהליך השלום.

"אני מקווה שהממשלה החדשה תפעל לחידוש המשא ומתן לשלום צודק ובר־קיימא עם הפלסטינים, על פי הפתרון של שתי מדינות, ברוח עמדותינו", ציין מקרון ל"מעריב" והוסיף: "צרפת מוכנה לתרום לתהליך תוך כיבוד השאיפות הלגיטימיות של כולם. פעלתי להפסקת ההסלמה יחד עם מצרים וירדן, אבל צריך ללכת רחוק יותר. אנחנו מחויבים לביטחון ישראל ולזכותה להתגונן במסגרת החוק הבינלאומי".

נשיא צרפת משתתף בימים אלה בפסגת מנהיגי שבע המדינות המתועשות בקורנוויל בדרום בריטניה, שם עלה נושא הגרעין האיראני גם בפגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "אנחנו פועלים יחד איתו כדי לשמר את הסכם הגרעין, כי אין תחליף לפתרון באמצעות משא ומתן. אנחנו מציעים להשלים את ההסכם בהתייחסות לטילים הבליסטיים של איראן וחתרנותה באזור", אמר מקרון על רקע שיחות הגרעין שהתחדשו אתמול בווינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שייפגש השבוע עם הנשיא ביידן בז'נווה, הגיב בראיון לרשת NBC על הדיווח ב"וושינגטון פוסט", שלפיו רוסיה נערכת לשיגור לוויין מתקדם שישמש גם את איראן ויאפשר לה לעקוב אחר מטרות צבאיות ברחבי המזרח התיכון, כולל בסיסים ישראליים ואמריקאיים.

"יש לנו תוכניות לשיתוף פעולה עם איראן, כולל שיתוף פעולה צבאי וטכני. אני לא יודע שום דבר על זה, מי שמדבר על זה אולי יודע יותר בנושא. אלה פשוט שטויות, זבל, פייק ניוז", אמר פוטין.

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה צפוי לערוך פגישות באיראן ובלבנון, כך דיווח העיתון הלבנוני "אל־אחבאר". הנייה ייפגש עם המנהיג העליון של איראן עלי חמנאי, הנשיא חסן רוחאני, שר החוץ מוחמד זריף ובכירים נוספים. בלבנון הוא צפוי להיפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובכירים נוספים בממשל.