פסגת מדינות ה-G-7 הסתיימה אחר הצהריים עם תמיכה של המנהיגים בהמשך חקירת מקורות ההתפרצות של מגפת הקורונה והתחייבות להוביל מאמץ כולל לחיסון אוכלוסיית העולם נגד הנגיף. הם גם הבטיחו להפסיק את פליטת גזי החממה עד אמצע המאה הנוכחית.

בתום שלושה ימים של מפגשים ואירועים חברתיים בחוף קורנוול שבאנגליה, שבעת מנהיגי הכלכלות הדמוקרטיות המובילות בעולם סיימו את המפגש הראשון שלהם מזה שנתיים והראשון בהשתתפותו של נשיא ארה"ב החדש, ג'ו ביידן.

אחד הנושאים העיקריים שעמד על הפרק היה המאמצים לסיים את מגפת הקורונה ולתאם את שיתוף הפעולה לקראת מגפות עתידיות אפשריות. בהודעת הסיכום נאמר כי המנהיגים מתחייבים לשלוח לפחות מיליארד מנות נוספות בשנה הבאה, וזאת אחרי שהתחייבו לספק שני מיליארד מנות מאז פרוץ המגפה, וכי הם יפעלו עם המגזר הפרטי ועם מדינות נוספות כדי להגדיל את המכסות.

"אנחנו מכירים בכך שהמגפה לא הותירה אחריה איש שלא הרגיש אותה, השפיעה לא רק על הבריאות הפיזית אלא גם על הבריאות הנפשית והרווחה החברתית", נאמר בהודעה. "במקביל, אנחנו מכירים בכך שיש לנו עוד דרך ארוכה להשיג גישה שוויונית לכלים הרפואיים האלה ולנהל את הסיכונים מזנים חדשים של קורונה שעלולים להסיג לאחור את ההתקדמות שלנו".

המנהיגים גם קראו להמשיך במחקר "אקטואלי, שקוף בהובלת מומחים ומבוסס על מדע" לגבי מקורות ההתפרצות של נגיף הקורונה, כולל בסין עצמה. הנשיא ביידן ציין כי המנהיגים הסכימו לבחון את האפשרות של דליפת הנגיף ממעבדה בווהאן. "לא הייתה לנו גישה למעבדות כדי לקבוע אם המגפה הייתה או לא תוצאה של ניסוי שהשתבש במעבדה", אמר ביידן במסיבת העיתונאים בסיום הוועידה. "חשוב לדעת את זה".

סוגיה משמעותית נוספת שעמדה על סדר היום, ונדחקה לשוליים בשנה האחרונה בשל המגפה, הייתה המאבק בהתחממות כדור הארץ ובשינויי האקלים. המנהיגים קראו לבצע "מהפכה ירוקה" והתחייבו להגיע לסיום פליטת גזי החממה עד שנת 2050 לכל המאוחר.

"באמצעות פעולה בינלאומית ומנהיגות ממוקדת, שנת 2021 צריכה להיות נקודת תפנית עבור כוכב הלכת שלנו בעת שאנחנו מתחייבים למעבר ירוק שמצמצם פליטת גזים, מגדיל את פעולות ההתאמה ברחבי העולם, עוצר את אובדן הגיוון הביולוגי והופך את המגמה, ובאמצעות שינוי במדיניות ובטכנולוגיה, גם יוצר תעסוקה באיכות גבוהה ומגדיל שגשוג ורווחה", אמרו המנהיגים.

לנוכח מאמציו של ביידן לגייס את עמיתיו לחזית אחידה מול סין, המסמך המסכם מציין כי המנהיגים ימשיכו "בהתייעצויות על גישות קולקטיביות למדיניות ולהתנהלויות המאתגרות שמערערות פעולה הוגנת ושקופה של הכלכלה העולמית". הם גם קראו לבייג'ינג לשמור על זכויות אדם וחירויות בסיסיות בשינג'יאנג ובהונג קונג והזהירו מפגיעה ביציבות במצר טייוואן ומפני הניסיונות הסיניים לפגוע בסטטוס קוו בים סין הדרומי ובים סין המזרחי.