רוכש אלמוני שילם סכום בלתי נתפס בגובה של 28 מיליון דולר כדי לטוס בחודש הבא לחלל לצד האיש העשיר בעולם - המולטי־מיליארדר ג'ף בזוס - בטיסתה ההיסטורית של החללית ניו שפרד, שבבעלות חברת בלו אוריג'ין של בזוס.

המכירה הפומבית החלה בראשית מאי, וקרוב ל־7,600 בני אדם מ־159 מדינות הגישו הצעות. המרוץ לכרטיס קיבל תאוצה לאחר שבזוס עצמו הודיע בשבוע שעבר כי הוא גם יהיה על הטיסה יחד עם אחיו מארק.

שלשום נערך אירוע השיא של המכירה, שהחל עם סכום מינימום של 4.6 מיליון דולר. עשרים משתתפים הגישו הצעות במשך עשר דקות, עד שהמכירה הסתיימה כאשר אחד המתמודדים, שזהותו עדיין לא פורסמה, הציע סכום של 28 מיליון דולר. הכסף ייתרם לקרן "מועדון לעתיד" של בלו אוריג'ין, שמעודדת קריירות בתחום החינוך המדעי־טכנולוגי.

הטיסה המאוישת הראשונה של "ניו שפרד" - שמורכבת מרקטה ומקפסולה - תתבצע ב־20 ביולי, בדיוק 52 שנה לאחר הנחיתה הראשונה של אפולו 11 על הירח. הטיסה תימשך 11 דקות ותגיע לגובה של כמאה קילומטרים, ואז ייהנו הנוסעים מחוויה של חוסר כבידה ומבט על כדור הארץ מלמעלה לפני שהקפסולה תצנח חזרה.

בזוס, המייסד של חברת אמזון, יהפוך בכך למיליארדר הראשון שטס לחלל בחללית בבעלותו, לאחר שיקדים את אנשי העסקים אילון מאסק וריצ'ארד ברנסון, שכל אחד מהם השקיע לאורך השנים מיליוני דולרים בבניית חללית שתטיס אותם לחלל.