דובר משרד החוץ של איראן סעיד ח'טיבזאדה אמר הבוקר (שני) כי הוא סבור שמדיניותה של ישראל כלפי איראן לא תשתנה בעקבות הקמתה של הממשלה החדשה בראשותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, ותישאר כפי שהייתה. "אויבי איראן נעלמו ואיראן החזקה עדיין כאן. אני לא חושב שמדיניות ישראל תשתנה עם הממשלה החדשה", אמר ח'טיבזאדה.

מנגד, בהודו בירכו על כינונה של הממשלה החדשה. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, צייץ בעברית ברכה לראש הממשלה נפתלי בנט: "כבוד ראש הממשלה, ברכותי לכבוד קבלת תפקידך החדש כראש ממשלת ישראל. לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך ולהעמקת היחסים האסטרטגיים בין המדינות שלנו".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (צילום: רויטרס)

ברשות הפלסטינית תקפו אמש את ממשלת בנט-לפיד לאחר השבעתה. בהצהרה שפרסם משרד החוץ נאמר כי הפלסטינים אינם מצפים לשינוי במדיניות ישראל. "אנו מעריכים כי המדיניות של נתניהו לא תשתנה, ואף עלולה להיות גרועה יותר", נכתב. 

על פי הרשות, הפלסטינים ישפטו את הממשלה החדשה על פי עמדתה כלפי הפלסטינים, במיוחד בנושא קידום פיתרון שתי המדינות וסוגיית הסיפוח. כמו כן ברשות ישפטו את הממשלה על בסיס יחסה גם לירושלים, הר הבית וסוגית שייח ג'ראח וסילוואן. 

אתמול אישרה איראן כי אין בכוונתה לחדש את הסכם הגרעין עם המעצמות לפני הבחירות לנשיאות בשבוע הבא. ראש המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין בווינה, סגן שר החוץ עבאס ארקצ'י, אמר כי השיחות בין הצדדים יימשכו בימים הקרובים, "עד שתתברר התמונה המלאה בקשר להסכם הסופי".

עוד הוסיף ארקצ'י כי באיראן מעוניינים בלוחות זמנים, כאשר בטהרן עומדים בפני מצב מורכב, "כי התהליך המוצע בכל הנוגע להסרת הסנקציות של האמריקאים נתקל בקשיים". עוד טרם דבריו של סגן שר החוץ הודיע דובר ממשלת איראן כי "ההחלטה על עתיד ההסכם נתונה בידי המנהיג העליון עלי חמנאי. חילופי הנשיא הצפויים לא ישנו את מחויבותה של המדינה להסכם והיא לא תשנה את דרישותיה".