מחקר חדש שנערך לאחרונה בקרב זוגות נשואים גילה כי בעלים שלא מסייעים לנשותיהם במטלות הבית משתכרים יותר מאלה שכן לוקחים חלק במטלות לצד בנות הזוג.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Personnel Psychology, ניתח את הקשר בין משכורות של כ־1,700 זוגות אמריקאים נשואים לבין תכונה אישיותית שכונתה "חוסר נעימות", ואופיינה בין היתר בחוסר אמפתיה ואנוכיות. החוקרים, מאוניברסיטת נוטרדאם שבאינדיאנה, גילו כי אותם גברים "לא נעימים", שמשתתפים פחות במטלות הבית השוטפות ביחס לחבריהם "הנעימים", גילו מעורבות גדולה יותר בעבודתם, ומשכורתם הייתה גדולה מזו של הגברים שמסייעים בבית.

עוד התברר כי היעדר הנכונות לסייע בבית מורגש ביתר שאת בקרב גברים שמחזיקים בעמדות מגדריות מסורתיות, ובמקביל, אצל נשותיהם בולטת תחושת "מצפון" חזקה יותר, שמאופיינת ב"התנהגות ממוקדת משימות ומטרות" – כפי שנטען במחקר.

לאור הממצאים, הציע צוות המחקר למעסיקים להעניק לעובדים שלהם מגוון רחב יותר של שירותי שליחויות וטיפול בילדיהם במקום העבודה. לדברי החוקרים, "פעולות אלו עשויות לאפשר לעובדים לשמר משאבים לעבודתם". יחד עם זאת, החוקרים הדגישו כי יש צורך במחקר עתידי כדי להבין כיצד משפיעה חלוקת המשימות בבית על הקריירות של הנשים.