"הסיכון למלחמה נמוך": ארה"ב צפויה לצמצם באופן משמעותי את כוחותיה הצבאיים ומערכות ההגנה נגד טילים שהיא מחזיקה במזרח התיכון, במטרה להתמקד באיומים מצד סין ורוסיה, כך דווח אמש (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". 

לפי הדיווח, ארה"ב תוציא כ-8 סוללות הגנה מפני טילים מסוג פטריוט מירדן, סעודיה, עיראק וכווית, וגם את הכוחות הצבאיים המפעילים אותן. כמו כן יוצאו מהאזור מטוסי קרב, מערכות הגנה וציוד צבאי נוסף. 

הנסיגה המסתמנת משקפת את סדר העדיפויות של ממשל ביידן, לצד שינויים אזוריים במזרח התיכון. בממשל ביידן מאמינים כי האיום העיקרי על ארה"ב מגיע מכיוון סין ולא סוגיית הטרור, ובפנטגון צופים כי הסיכון למלחמה עם איראן נמוך בהשוואה לימי טראמפ, בעיקר ברקע השיחות על חזרה להסכם הגרעין. 

"מדובר בחלוקה מחדש של משאבים לפי סדרי עדיפויות אסטרטגיים", אמר בכיר במשרד ההגנה, שהדגיש כי הכוחות שיוצאו מהאזור הם חלק קטן מכלל הכוחות שארה"ב מחזיקה במזרח התיכון.

"אנחנו עדיין מחזיקים עשרות אלפי כוחות באזור, עדיין יש לנו כוחות בעיראק ובסוריה, הכוחות האלה לא עוזבים. עדיין יש לנו את הבסיסים שלנו במדינות השותפות שלנו במפרץ, הם לא נסגרים, יש עדיין נוכחות משמעותית, יציבה משמעותית באזור", אמר.

"ככל שסעודיה שיפרה את יכולות ההגנה שלה, וארצות הברית מבקשת לפתור את המתיחות עם איראן באמצעות כלים דיפלומטיים, החלטה זו הגיונית", אמרה קתרין ווילברגר, לשעבר עוזרת מזכירת ההגנה בממשל טראמפ וכעת עמיתה במכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב. "האם יש סיכון מוגבר? כן. אבל זה על ניהול הסיכון, ולא על ביטול הסיכון".