עבאס ארקצ'י, הנציג האיראני הבכיר במו"מ בנושא הגרעין, אמר היום (ראשון) כי הם "קרובים יותר מתמיד להסכם חדש עם המעצמות". לדבריו, השיחות בווינה הופסקו: "נחזור לבירה על מנת לקבל החלטה, ולא להתייעץ". במקביל לכך, נציג האיחוד האירופי אנריקה מורה אישר בשיחה לעיתונאים כי הדיונים הופסקו. 

מורה הוסיף כי נכון לעת עתה לא ידוע מתי יחודשו השיחות אך הוא מצפה כי פקחי הסוכנות הגרעין הבינלאומית ואיראן יגיעו להסכמה על הארכת הפיקוח על הגרעין האיראני שצפוי להתסיים בסוף החודש. שליח רוסיה הוסיף כי הוא אינו יודע מתי השיחות יחודשו. 

כזכור, אתמול פרסם משרד הפנים האיראני פרסם את התוצאות הרשמיות של הבחירות לנשיאות והודיע כי המועמד השמרני אברהים ראיסי, שנהנה מתמיכת האייתוללה עלי חמינאי, זכה במרבית הקולות.

חמינאי בירך על התוצאות וטען כי מדובר בניצחון על האויב. "המנצח הגדול בבחירות אתמול הוא האומה האיראנית, מכיוון שהיא קמה שוב מול התעמולה של כלי התקשורת של שכירי החרב של האויב", אמר.

לצד זאת, בשבוע שעבר איראן אישרה כי אין בכוונתה לחדש את הסכם הגרעין עם המעצמות לפני הבחירות לנשיאות. ראש המשלחת ארקצ'י, אמר כי השיחות בין הצדדים יימשכו בימים הקרובים, "עד שתתברר התמונה המלאה בקשר להסכם הסופי".

עוד הוסיף ארקצ'י כי באיראן מעוניינים בלוחות זמנים, כאשר בטהרן עומדים בפני מצב מורכב, "כי התהליך המוצע בכל הנוגע להסרת הסנקציות של האמריקאים נתקל בקשיים". עוד טרם דבריו של סגן שר החוץ הודיע דובר ממשלת איראן כי "ההחלטה על עתיד ההסכם נתונה בידי המנהיג העליון עלי חמינאי. חילופי הנשיא הצפויים לא ישנו את מחויבותה של המדינה להסכם והיא לא תשנה את דרישותיה".