יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, צפוי להחליט במהלך השבוע האם תוקם ועדה מיוחדת לחקירת אירועי הקפיטול שהתרחשו ב-6 בינואר השנה, כך הודיע במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ראש הסגל שלה דרו המיל.

בציוץ בחשבון הטוויטר כתב: "הבהרה בנושא הישיבה של ועדת ההיגיון והמדיניות שהתקיימה הערב. יו"ר בית הנבחרים פלוסי עידכנה את החברים כי תודיע במהלך השבוע האם תוקם ועדה בנושא אירועי הקפיטול. היא מעדיפה שהוועדה תהיה דו-מפלגתית, דבר שהרפובליקנים בסנאט מתנגדים לו".

כאמור, כיום מנהלות מספר ועדות בבית הנבחרים האמריקאי חקירה עצמאית, בהן הוועדה לביטחון המולדת. שתיים מהן פירסמו בתחילת החודש דוח דו-מפלגתי משלהן על הכשלים הביטחוניים שקדמו למהומות. עם זאת, הדמוקרטים טוענים כי "הדוחות הללו אינם תחליף לחקירה רחבה יותר".

זירת האירוע בגבעת הקפיטול (צילום:  REUTERS/Erin Scott)
זירת האירוע בגבעת הקפיטול (צילום: REUTERS/Erin Scott)

כזכור, האירוע התרחש ב-6 בינואר, שבועיים לפני תום כהונתו של הנשיא דאז דונלד טראמפ. תומכיו של הנשיא לשעבר, בחלקם אלימים, פרצו לבניין הקפיטול במהלך דיון שעסק בין היתר באישור הסופי של הבחירות, בהן טראמפ הפסיד, וליבה באופן תכוף את תאוריות הקשר לפיהן התוצאות זויפו.

המפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון שהוצבו במקום וחברי הקונגרס הוצאו מהאולם ונתבקשו להסתגר במשרדיהם, וחלקם יצאו מהמקום עם ליווי משטרתי. ארבעה מפגינים נהרגו באותו היום, בנוסף לשוטר שקיפח את חייו, ונפצעו למעלה מ-100 מפגינים ושוטרים יחד.