האפל דיילי, היומון הפרו דמוקרטי החשוב ביותר בהונג קונג, יפסיק את פעילותו בסוף השבוע אחרי 26 שנה אחרי שהרשויות החרימו את כל נכסיו ועצרו את המו"ל ומספר בכירים, האחרון שבהם הבוקר - כך הודיע הוועד המנהל של קבוצת התקשורת נקסט דיגיטל.

בהודעה נאמר כי "בשל הנסיבות הנוכחיות שמתרחשות בהונג קונג, מהדורת הדפוס של אפל דיילי תסתיים לא יאוחר מיום שבת והמהדורה הדיגיטלית תהיה זמינה לא יאוחר מיום שבת בלילה. החברה מודה לקוראים שלנו על תמיכתם הנאמנה ולעיתונאים, הצוות והמפרסמים שלנו על מחויבותם לאורך 26 השנים האחרונות".

ההחלטה הייתה צפויה לנוכח ההודעה השבוע של המוציאים לאור כי אינם יכולים לשלם יותר לאנשי הצוות שלהם בעקבות החרמת הנכסים בשווי 18 מיליון דולר מקומי בשבוע שעבר, ועקב החלטתם של עיתונאים רבים להתפטר מהעיתון בשל כך ולנוכח הרדיפה המתמשכת.

זמן קצר לפני ההודעה, נמסר כי לי פינג, שהיה בעל טור בולט בעיתון, נעצר בחשד לקשירת קשר עם מדינה זרה. בשבוע שעבר, פשטו 500 אנשי ביטחון על העיתון ועצרו את העורך ריאן לאו, המנכ"ל צ'ונג קים-האנג, מנהל התפעול צ'ו טאט-קואן ושני עורכים בכירים נוספים בחשד לעבירות על חוק הביטחון הלאומי.

היומון הוקם על ידי איל העיתונות, ג'ימי לאי (73), שגם היווה יעד לרדיפה בעקבות חוק הביטחון הלאומי שהתקבל בשנה שעברה. לאי נידון ל-20 חודשי מאסר על עבירות של ארגון מחאה בלתי חוקית והוא עדיין צפוי לעמוד לדין על עבירות על חוק הביטחון הלאומי ועלול להישלח למאסר עולם.