בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק השעה את רישיון עריכת הדין של ראש העיר לשעבר, רודי ג'וליאני, מאחר שהפיץ את הטענות השקריות לגבי בחירות 2020 בעת ששימש פרקליטו האישי של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ.

"אנחנו קובעים שיש ראיות מבוססות שהמגיב (ג'וליאני) הציג הצהרות שקריות ומטעות בפני בתי משפט, מחוקקים והציבור בכללותו בתפקידו כפרקליט עבור הנשיא לשעבר טראמפ וקמפיין טראמפ בהקשר של הכישלון של טראמפ בבחירות 2020", נכתב בפסיקה של ערכאת הערעורים של בית המשפט.

"ההצהרות הכוזבות האלה הושמעו כדי לחזק את הנרטיב של המשיב ביחס להונאת בוחרים נרחבת, גניבת ניצחון מהלקוח שלו בבחירות לנשיאות 2020", המשיכו השופטים. "אנחנו קובעים כי ההתנהלות של המשיב איימה באופן מיידי על האינטרס הציבורי ומצדיקה השעייה זמנית מעיסוק בעריכת דין".

 ג'וליאני‎‎ בכניסה לבית המשפט (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
ג'וליאני‎‎ בכניסה לבית המשפט (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

השופטים הציגו בפסיקתם שורה של מקרים שבהם ג'וליאני הציג טענות בלתי מבוססות על מעשי מרמה במדינות שונות בארה"ב. הם גם האשימו כי ההתנהלות של ג'וליאני "הציתה באופן ישיר את המתיחויות שבעבעו עד לאירועים של ה-6 בינואר בעיר הבירה". ג'וליאני, שהיה תובע מחוזי בניו יורק והתפרסם כאשר הוביל את המשפטים נגד הפשע המאורגן בעיר לפני שנבחר לראשות העיר, לא יוכל לעסוק בעריכת דין במדינת ניו יורק, לפחות עד ההחלטה הסופית בצעדים המשמעתיים נגדו.

עם זאת, פרשנים העריכו כי ראש העיר לשעבר לא יוכל יותר לעסוק במקצוע לנוכח חומרת הדברים בפסיקה.בתגובה להחלטה, אמר ג'וליאני כי הפסיקה "מגוחכת". "איך הם יכולים לומר ששיקרתי בשימוע", אמר בהתרסה. "הם לא תשאלו אותי". פרקליטיו של ג'וליאני האשימו כי בית המשפט קיבל את ההחלטה עוד לפני השימוע והוסיפו כי "זה חסר תקדים כי אנחנו מאמינים שהלקוח שלנו לא מהווה סכנה לאינטרס הציבורי".