שר התפוצות ד"ר נחמן שי ימריא מחר עם צאת השבת לזירת קריסת הבניין במיאמי שבפלורידה כנציג הממשלה, בהנחייתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

בעקבות האסון שפקד את הקהילה היהודית במיאמי, יגיע ד"ר שי ללוות את הקהילה המקומית וראשיה בימים הקרובים, וייפגש עם הקונוסול הכללי, מאור אלבז, וראש הפדרציה היהודית, ג׳ייקוב סולומון.

במהלך ביקורו, יציג השר לראש הממשלה את אפשרויות הסיוע לקהילה היהודית בכלל, ובזירת האסון בפרט.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר היום, כי "אני רואה חשיבות עליונה בשליחותו של השר שי לקהילה היהודית במיאמי, אשר מתמודדת כעת עם אסון כבד. הקשר העמוק והמחייב בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בעולם יימשך, ובייחוד בעת משבר זהו צו השעה להעמיקו. אנו מתפללים לשלומם של הפצועים והנעדרים באסון, ונסייע ככל שרק נוכל".

השר שי אמר, כי "ישראל אבלה, ביחד עם העם האמריקאי, עם חברי הקהילה ועם משפחות הנספים. בכוונתנו להתייצב לצידם בשעה קשה זו ולסייע ככל הניתן".

מוקדם יותר דווח בארה"ב כי מניין ההרוגים באסון עלה לארבעה וכי מספר הנעדרים עומד על 159 בני אדם. יצוין כי רבים מהדיירים במבנה בן 12 הקומות שקרס בעיירה סרפסייד הנם יהודים ואזרחים ממדינות דרום אמריקה.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום בפלורידה והורה על סיוע פדרלי במאמצי החילוץ. "פעולתו של הנשיא מסמיכה את המשרד לביטחון פנים, הסוכנות הפדרלית לניהול חירום לתאם את כל מאמצי הסיוע באסון", הודיע הבית הלבן.