מסמכים בטחוניים מסווגים, המכילים מידע על ספינת הקרב הבריטית אשר נכנסה לשטחה הימי של רוסיה בשבוע שעבר, נמצאו זרוקים בתחנת אוטובוס בדרום אנגליה, כך פורסם היום (ראשון) ב-BBC. על פי הפרסום, המסמכים כללו כ-50 עמודים אשר מתייחסים למשחתת "דיפנדר", אשר רוסיה טענה כי ירתה לעברה יריות אזהרה ופצצות בשבוע שעבר, לאחר שחדרה לשטחה.

המסמכים אותרו במהלך השבוע שעבר על ידי אזרח בריטי, שזהותו לא נחשפה, כאשר הם ספוגים במים. משרד ההגנה הבריטי אישר שהתקבל מידע על כך שהמסמכים הגיעו לידיים פרטיות ומסר כי "המשרד מתייחס ברצינות רבה ביותר לביטיון מידע ונפתחה חקירה".

בנוסף, מפלגת "הלייבור", אשר נמצאת באופוזיציה בבריטניה, תקפה את הממשלה: "גילוי המסמכים על ידי אזרח הוא עניין מביך, בדיוק כמו שהוא עניין מדאיג, עבור השרים שלנו". ראש מדיניות ההגנה של המפלגה ג'ון הילי אמר כי "השרים צריכים לאשר שהביטחון הלאומי לא התערער בעקבות המקרה".

בשבוע שעבר, ספינה הבריטית שטה במרחק של שלושה קילומטרים בתוך הטריטוריה הרוסית בים השחור. לאחר שזוהתה, חיל הים הרוסי הודיע לספינה כי במידה ולא תצא מהטריטוריה הרוסית, יפתחו לעברה באש. לאחר שהספינה נשארה במקומה, בוצע לעברה, כאמור, ירי אזהרה מלווה בפצצות מכלי טיס, שלאחריו היא עזבה את השטח.