שליח חב"ד במיאמי מנדי חירותי שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על אסון קריסת הבניין במיאמי ועדכן במאמצי החילוץ וההצלה: "כרגע יש 5 הרוגים, ועדיין קרוב ל-160 נעדרים, בהם כ-40 נעדרים יהודים שאנו מחכים לשמוע מהם". בהמשך, עלה לשידור ג'ו זבולוני, ישראלי תושב מיאמי, שסיפר על חמ"ל המתנדבים שפתח באזור האסון. 

שליח חב"ד חירותי סיפר כי "צוותי החילוץ מרימים אבן אבן, הם כנראה מפחדים לפגוע אם יש ניצולים, יש אש שפורצת מדי פעם בתוך הבניין ועשן. אולי בארץ היו מביאים מנופים ומרימים קומה קומה, מקלפים את השכבות בשביל להגיע לאנשים בצורה הרבה יותר מהירה, אבל נראה שצוותי החילוץ כאן עובדים עכשיו בצורה מאוד איטית – אבל אני לא מומחה לדבר. הבנתי שכן יש חללים בבניין שקרס בהם יכולים להימצא אנשים חיים. הבנתי שאתמול בערב מצאו אישה חיה, אז אני מקווה שבאמת יהיו עוד בשורות טובות, וימצאו עוד אנשים חיים".

חירותי סיפר על התמיכה של בית חב"ד במשפחות הנעדרים: "אנו מעניקים תמיכה נפשית למשפחות שמחכות לבשורות טובות. לכל משפחה יש כמה אנשים סביבם, שדואגים להם לכל מה שהם צריכים. כל הקהילה פה בדרום פלורידה התגייסה להביא אוכל, כריות, מטענים, כל דבר שצריך, כדי לדאוג גם לכוחות ההצלה וגם למשפחות הנעדרים".

ישראלי תושב מיאמי: "אסון בקנה מידה היסטורי"

ג'ו זבולוני, ישראלי תושב מיאמי שפתח חמ"ל מתנדבים באזור האסון, סיפר ב-103FM על היוזמה: "אנחנו חייבים לתת מענה לכל המשפחות, יש פה מאות אנשים שאוכלים רק כשר, לכן לקחנו מטבח והפכנו אותו למסעדה כשרה, יחד עם כל הציוד המתאים, כדי לספק אוכל לכוחות הביטחון, כוחות ההצלה והמשטרה. הכנו מעל ל-3,000 מנות חמות מאז שהאסון התחיל, ואנחנו ממשיכים".

עוד סיפר על הגעת משלחת של פיקוד העורף הישראלי לאזור האסון: "כרגע חזרתי מפגישה איתם, דאגנו להם לארוחת בוקר. הם בתיאום עם כוחות ההצלה המקומיים, דיברו על הדרך שהם הולכים לעשות את זה ביחד, אני מאוד אופטימי ויודע שממש בחצי שעה הקרובה פיקוד העורף של צה"ל יתחיל לעבוד".

זבולוני התייחס לנסיבות בהן קרס הבניין: "במדינת פלורידה, היכן שהאסון הזה קרה, ישנם חוקי הבנייה הכי נוקשים וקשים בכל ארצות הברית, כי אנחנו חשופים להוריקנים כאן. לצערי הרב זה קרה, וכרגע אנחנו חייבים שכל האנרגיה תתמקד בלתת מענה ותמיכה. להיות ממורמרים לא יעזור לנו, לכעוס לא יעזור לנו כרגע".

הוא הוסיף: "כמובן שמדברים על זה ויש הרבה שאלות בנוגע לדבר הזה. אף פעם לא הייתה קטסטרופה כזאת, זה אסון בקנה מידה היסטורי, אני לא יודע אם אי פעם בתולדות ארה"ב היה דבר כזה. בכל 40 שנה הבניין צריך לעבור פיקוח, התחילו כבר לעשות עבודות שיקום בבניין".

"ליד הבניין שקרס, יש בניין רב-קומות שנבנה לאחרונה, וכאשר בונים בניין רב-קומות קרוב לים ואנחנו על חול ים, אז צריך לקדוח, להוציא את כל המים, להגיע עד לסלע ולקדוח את היתדות לתוך הסלע. כשזה קורה, תמיד יש תזוזה מסוימת של חול הים, שעלולה להשפיע על הבניין הקרוב. זה יכול לקרות. לפעמים, התזוזה של החול יוצרת בולענים קטנים, שאולי גם תרמו למה שקרה כאן", העריך.