ארגוני הקהילה היהודית באירופה הביעו דאגה בימים האחרונים בעקבות החלטת הממשלה הבלגית להפסיק את האבטחה שסיפק הצבא בשכונות ובמוסדות יהודיים ברחבי המדינה. זאת על אף עלייה במקרי האנטישמיות.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה הרב מנחם מרגולין פנה באופן בהול לשרת הפנים של בלגיה אנליס ורלדין, וביקש ממנה לבחון מחדש את ההחלטה, "שהתקבלה דווקא כאשר האיומים על רקע אנטישמי נמצאים בשיאם, וההתנכלויות ליהודים הופכות להתמודדות יומיומית לצערנו", כפי שכתב במכתב ששלח לשרה.

מרגולין מסביר: "ממשלת בלגיה השקיעה ומשקיעה עדיין מאמצים רבים באבטחת השכונות והמוסדות היהודיים, ואנו מכירים תודה על כך. אלא שלמרות מאמצים אלו, בשנת הקורונה, ובמיוחד לנוכח האירועים הביטחוניים בין ישראל לחמאס בחודש שעבר, אנו עדים להתגברות משמעותית של האיומים והתקיפות ממש נגד יהודים בבלגיה, כמו גם ברחבי אירופה.

"אנחנו מודאגים במיוחד שמא התקדים הבלגי ייתן לגיטימציה גם לממשלות אחרות ביבשת להסיר את האבטחה הממלכתית מהקהילות היהודיות בתחומן".

רג'ינה סלוזני, נשיאת פורום הארגונים היהודיים באנטוורפן, הוסיפה: "אנו חוששים שהחלטת הממשלה מגבירה את האיומים נגד הקהילה ומחזקת את תחושת חוסר הביטחון בקרב האוכלוסייה היהודית בבלגיה".

בתגובה להחלטה, חבר הפרלמנט היהודי מייקל פרייליך דרש מהממשלה להציג חלופה הולמת לסוגיה זו. פרייליך הוסיף כי הוא מגבש בימים אלו תוכנית להקצאת 3 מיליון יורו להמשך אבטחת המוסדות היהודיים ברחבי המדינה.