בית המשפט של מקסיקו ביטל הלילה (שלישי) את האיסור על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ופעילי לגליזציה מקומיים הביעו תקווה כי המהלך יסייע לצמצם את האלימות של מלחמות הקרטלים שמטלטלות את המדינה.

ברוב של שמונה שופטים מול שלושה, קבע בית המשפט העליון כי הסעיפים של חוק הבריאות שאוסרים על צריכה אישית ועל גידול ביתי של קנאביס אינם חוקתיים. בעקבות הפסיקה, יוכלו כעת בני 18 ומעלה לפנות לרשות הרגולטורית בתחום הבריאות בבקשה להחזיק כמות של עד 28 גרם ולגדל צמחי מריחואנה.

בית המשפט כבר קבע לפני שלוש שנים שהאיסור על קנאביס אינו חוקתי, אולם חברי הקונגרס ניסו לקדם חקיקה שתסדיר את ההליכים. אולם נבחרי הציבור לא הצליחו לעמוד בתאריך היעד לאישור החקיקה שהוביל הנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדור, ועל כן השופטים נאלצו להכריע.

תומכי הלגליזציה הביע תקווה כי היא תסייע לצמצם את האלימות בשל מלחמות קרטלי הסמים שגבו את חייהם של עשרות בני אדם ב-15 השנים האחרונות. מנגד, יש מי שהטילו ספק שהמצב ישתנה, בין השאר בגלל שהרשויות עדיין עשויות להקשות על תהליכי הבקשה. "כנראה שזה מה שהממשלה הנוכחית רצתה", אמר ראול בחארנו, סטודנט שמתמחה ברגולציה של קנאביס. "זה משחרר אותם מהאחריות שלהם לגבי יצירת שוק מוסדר".