המשלחת הישראלית במיאמי עודנה פועלת בזירה בה קרס הבניין ומנסה לאתר נעדרים. סגן מפקד משלחת פיקוד העורף, אלוף משנה אלעד אדרי, אמר היום (רביעי) כי במשלחת "מאמינים שיש סיכוי למציאת אנשים בחיים למרות הזמן שעבר. נקודת ההתייחסות שלנו כאילו ויש אנשים חיים בבניין. ב-24 שעות האחרונות יש התקדמות בעבודת החילוץ והצלחנו לאתר יותר גופות".

הוא הוסיף כי מאז שנחתה בראשון, המשלחת פועלץ באתר: "אנחנו מבצעים את החיפושים בהתאם למידע וניתוח של הנתונים, היכן יכולים להיות לכודים באתר, תפיסה של מודיעין אוכלוסייה שעל פיה אנחנו נערכים בהתאם בשטח".

הוא כינה את צורת הקריסה כ"מאוד ייחודית. המבנה קרס בארבעה שלבים, בצורה מאוד חריגה. האתר הוא בניין מגורים קו ראשון לקו הים, 12 קומות ובנוסף חניון תת קרקעי, בכל קומה כ-12 דירות מגורים. כאשר במקרה הזה הבניין הזה קרס לתוך עצמו כאשר בדרך כלל בניינים קורסים לאחד הצדדים. במקרה הזה שכבה אחר שכבה קרסה למרכז כך שמלאכת החיפוש והאיתור הרבה יותר מורכבת מאשר במקרים רגילים".

אדרי הבהיר כי גישת המשלחת היא סיוע ותרומה מנסיונה, והוסיף כי "ארצות הברית היא מעצמת חילוץ וזה בא לידי ביטוי בשטח ויש כאן תמהיל של כ-25 ארגונים שמתנהל בצורה מאוד יעילה".

ההרס הרב בזירת קריסת הבניין במיאמי ביץ' (צילום: REUTERS/Marco Bello)
ההרס הרב בזירת קריסת הבניין במיאמי ביץ' (צילום: REUTERS/Marco Bello)

עוד ציין כי באתר המשפחות נפתח דסק "בו אנחנו מנהלים סוג של תחקיר עם בן המשפחה על אופי הדיירים והרגלי השינה שלהם. מדובר בתהליך אינטנסיבי של תחקור כל המשפחות תוך הצלבת מקורות על מנת לנסות להגיע למידע חשוב שיכול לשמש אותנו בשטח".

בסוף דבריו, הוא הדגיש כי הפעילות נעשית בשיתוף "יחידת 9900 המודיעינית. באמצעותה המשלחת מספקת מודל תלת מימדי של הבניין לפני הקריסה ואיך הוא נראה עכשיו. על המרשם הזה שמים את שכבת הנתונים שמוסרת המשפחות ובהתאם לכך מנתחים את האזורים בהם עשויים להיות ממוקמים הנעדרים".

משלחת ישראל לאסון במיאמי  (צילום: דובר צה''ל)
משלחת ישראל לאסון במיאמי (צילום: דובר צה''ל)

קונסול ישראל במיאמי, מאור אלבז, אמר ל'מעריב': "המצב בשטח קשה ומורכב, משימות החילוץ הן לא פשוטות, אך העובדה שלא חולצו אנשים בחיים, מעידה כי הסיכוי למצוא ניצולים הוא קלוש. צוותי החילוץ מנסים לעבוד 24/7 אבל יש תנאי מזג אוויר קשים שמחייבים הפסקות בעבודה".

מנהל המשלחת של איחוד הצלה, דב מייזל הוסיף: "הקהילה הישראלית בתדהמה, הם חטפו מכה רצינית באסון. המתנדבים נותנים חוסן על מנת לעזור להם להתמודד עם הבשורות שעוד יבואו".