התביעה בניו יורק צפויה להכריז על כתבי אישום נגד הארגון העסקי של משפחת טראמפ, בחשד לעבירות מיסוי - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת בארצות הברית, על פי גורמים המעורים בפרטי החקירה.

על פי הדיווחים, הראשון שבהם פורסם בוול סטריט ג'ורנל, התובע המחוזי של מנהטן יגיש כתב אישום נגד ארגון טראמפ - שמונה כ-500 חברות עם אחזקות בתחומי הנדל"ן, בידור והמלונאות בשל עבירות שקשורות להעלמות מס. אך לא צפויים אישומים נגד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ.

כתב אישום אמור להיות מוגש גם נגד סמנכ"ל הכספים הוותיק של הארגון, אלן וייסלברג, שנחקר בחשד שהעלים מסים על הטבות כדוגמת מכוניות ודירות שקיבל מהארגון. בשבועות האחרונים נמסר כי החוקרים מנסים לשכנע את ויילסברג לשמש עד תביעה נגד הארגון, אולם היום דווח כי הוא דחה את כל הניסיונות. מנגד, הכלה לשעבר של וייסלברג, ג'ניפר וייסלברג, שיתפה פעולה עם החקירה.

מגדלי טראמפ במנהטן (צילום:  REUTERS/Angus Mordant)
מגדלי טראמפ במנהטן (צילום: REUTERS/Angus Mordant)

ארגון טראמפ נמצא במרכזן של שתי חקירות מקבילות בשנתיים האחרונות. הן נפתחו לאחר שעורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, העיד בקונגרס כי ההצהרות הפיננסיות נופחו כדי להבטיח הלוואות בתנאים מועדפים וכיסוי ביטוח, בעוד שהשווי של חלק מהנכסים הוצג בכוונה כנמוך כדי לשלם מסים נמוכים יותר.

התובעת הדמוקרטית של מדינת ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, ניהלה חקירה אזרחית על עבירות מרמה של הארגון, בעוד שהתובע המחוזי של מנהטן, סיירוס וואנס ג'וניור, אף הוא מהמפלגה הדמוקרטית, הוביל חקירה פלילית. בחודש שעבר, הודיעה ג'יימס כי החקירה שלה זיהתה ממד פלילי והיא תשתף פעולה עם החקירה של ואנס.

החקירה של ואנס צברה תאוצה בחודשים האחרונים אחרי שבית המשפט העליון אישר למשרד לקבל את הרשומות של החזרי המס של הנשיא לשעבר לאורך שמונה שנים, אחרי שטראמפ ניסה להסתיר אותם עוד לפני בחירתו לנשיאות.