יותר מ-130 שריפות ענק פרצו היום (שבת) במערב קנדה, שנוצרו בעקבות ברקים, על רקע גל החום הקיצוני שפוקד את המדינה. הממשלה הקנדית הודיעה כי היא תשלח כלי טיס צבאיים על מנת לעזור לצוותי הכיבוי להתמודד עם האש. 

יותר מ-710 אלף מכות ברק תועדו באזורי קולומביה הבריטית ואלברטה במדינה בשבוע האחרון. מוקדם יותר השבוע, תושבי הכפר לייטון נאלצו לברוח מבתיהם, כאשר שריפה פקדה את המקום, לאחר שנרשמו שיאי טמפרטורות של כ-49 מעלות באזור. 

בעקבות השריפה בכפר שנמצא כ-260 ק"מ מוונקובר, כ-250 אזרחי המקום נאלצו לעזוב ולהשאיר את חפציהם מאחוריהם. ראש העיר של ליטון אמר ל-BBC כי "תוך 15 דקות כל הכפר עלה בלהבות". 

אתמול שירותי הכבאות בקולומביה הבריטית אמרו כי 136 שריפות פרצו באזור, לאחר כ-12 אלף מכות ברק. מאות בני אדם הוזהרו כי ייתכן ויצטרכו לעזוב את בתיהם. 

שר ההגנה הקנדי הרג׳יט סג׳אן אמר כי הממשלה תשלח סיוע, לרבות חיילים ומסוקים צבאיים, על מנת לעזור להילחם בשריפות ולבני האדם שנקלעו לאזור וזקוקים לחילוץ. כמו כן, בעקבות הלהבות, כמה כבישים ראשיים נסגרו. 

גורמי הבריאות הקנדיים אמרו כי החום הקיצוני ככל הנראה גרם לכ-719 מקרי מוות במהלך השבוע האחרון. עוד נמסר כי רבים ממקרי המוות מיוחסים לאנשים מבוגרים שגרים לבדם, עם מיזוג אוויר מינימלי.