בצל החשש מהגעת הסופה הטרופית "אלזה" לפלורידה, הבניין שנהרס חלקית באסון במיאמי הוחרב הלילה (בין ראשון לשני) בפיצוץ מבוקר. "בסופו של יום הבניין הזה לא בטוח כדי לאפשר לאנשים לחזור אליו", הסביר המושל רון דה סנטיס. "אני יודע שיש רבים שהצליחו להיחלץ והשאירו דברים מאחור. אנחנו רגישים מאוד לכך. אבל אני לא חושב שניתן לאפשר למישהו לחזור לאזור הבניין לאור המצב שלו כעת".

אתמול פורסם כי כוחות ההצלה בזירת ההתמוטטות של מגדל המגורים בסרפסייד שבפלורידה הפסיקו שוב את החיפושים אחרי נעדרים. זאת כדי לאפשר את הריסת החלק הנותר של הבניין, לפני שסופה טרופית עזה תגיע לאזור הערב.

ראש העירייה של מחוז מיאמי דייד דניאלה לוין קאבה עדכנה שהצוותים השהו את פעילותם באתר האסון, כאשר צוותים הנדסיים נערכו להפלת החלק העומד של המגדל באמצעות חומרי נפץ שהוטמנו בעמודי הבטון בשתי הקומות הראשונות. "נתחיל בפעולות חילוץ והצלה בכל חלק שיהיה בטוח לגישה ברגע שנקבל אישור", אמרה אתמול.

הרשויות הביעו לא פעם חשש מיציבות החלק שנותר עומד לאחר ההתמוטטות ב־24 ביוני, ובשבוע שעבר אף הושהו החיפושים לחצי יממה מחשש לקריסת המבנה. ההחלטה לזרז את פעולות ההרס התקבלה בשל הסופה הטרופית אלזה, שמתקדמת בים הקריבי וצפויה להשפיע על האזור עם רוחות חזקות וגשמים מהערב.

ה"ניו יורק טיימס" ציטט מומחה הנדסה שחוקר את האסון מטעם עיריית סרפסייד, שציין כי הצילומים של יסודות הבניין העומד הראו סימנים לכך שכמות הפלדה שבה נעשה שימוש כדי להגן על לוחות הבטון מתחת לחניון הייתה נמוכה מהכמות שנדרשה על פי תוכניות הבניין. אולם הוא הדגיש כי עדיין יש צורך לבדוק את הממצאים לפני הסקת מסקנות חד־משמעיות.

בתוך כך, אחרי שישראל התגייסה לסייע בפעולות החילוץ במיאמי, היא משתתפת גם במאמץ לכיבוי השריפות בקפריסין.כוחות כיבוי גדולים, בהם מטוסים מישראל, המשיכו אתמול להיאבק בשריפת הענק שמשתוללת משלשום בדרום האי.

השריפה, שרשויות הכיבוי כינו "הקשה ביותר בתולדות האי", מתפרסת על פני שטח של יותר מ־35 ק"מ באזור לימסול ולרנקה, למרגלות הרי טרודוס, וחרכה שטח של יותר מ־55 קמ"ר עם נזקים קשים לרכוש בכפרים. אתמול בבוקר התגלו גופותיהם של ארבעה מצרים, עובדים זרים בחווה באזור, שהוגדרו נעדרים מאז שלשום.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אתמול לסיוע הישראלי עם שני מטוסי כיבוי וציוד נוסף. "קפריסין היא ידידה גדולה של ישראל ואנחנו עומדים לצדה", אמר בפתח ישיבות הממשלה.