ממשלת בריטניה החליטה כי החל מ-28 בספטמבר, תושבים שיסעו עם מכוניתם מחוץ למדינה, יחויבו לשים לוחית רישוי עם הכיתוב "UK" (הממלכה המאוחדת) במקום "GB" (בריטניה הגדולה). על פי ההערכות, הסיבה להחלטה מגיעה כצעד מחווה לצפון אירלנד, על רקע מחלוקות הברקזיט.

בהודעה שמסרה בריטניה לאו"ם במאי האחרון - ונחשפה רק היום - נאמר כי "הממלכה המאוחדת משנה את הסימן המבדיל שנבחר בעבר להצגה בתחבורה בינלאומית על גבי כלי רכב שרשומים בבריטניה, מ-GB ל-UK. השינוי ייכנס לתוקף ב-28 בספטמבר 2021". על פי ההוראה החדשה הנהגים יצטרכו להחליף את הלוחית לפני הנסיעה או לשים סטיקר נוסף עם "UK".

השימוש בלוגו "GB" - שמשמעותו "האי הבריטי" וכולל את אנגליה, ווילס וסקוטלנד - היה בתוקף במשך 111 שנה, אולם גם כלל את כלי הרכב מצפון אירלנד. גורמים ממשלתיים ציינו כי ההחלטה לעבור לסימון "UK" נועדה להכליל גם את צפון אירלנד, וזאת על רקע פרוטוקול הברקזיט שהטיל מגבלות על הסחר בין החבל לבין שאר חלקי בריטניה ומעורר תרעומת בקרב היוניוניסטים.

בהתאחדות כלי הרכב בבריטניה (AA) לא אהבו את ההחלטה: "מנקודת מבט של מורשת, יש לנו המון מכוניות קלאסיות, כמו יגוארים, ספיטפייר וכדומה, שיש להן לוחיות GB ממתכת על החלק האחורי", אמר נשיא ההתאחדות, אדמונד קינג. "אני לא מציע שיורידו אותן, אבל כעת הם יצטרכו לשים סטיקר פלסטיק של UK לידן. מנקודת מבט היסטורית, אנחנו מאבדים כעת מרכיב של תחבורה בריטית, הסטיקר הידוע של GB", הוסיף קינג.