ד"ר אדי כהן, מזרחן במרכז בגין-סאדאת למחקרים הומניטריים ויליד ביירות, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס למשבר בלבנון: "יש להם שבע או שמונה שעות של חשמל ביום וכל שאר הזמן הם על גנרטור. כלומר, בסוף החודש יש להם חשבונות כפולים". 

"אין דלק, ואם יש אז הם מחכים בתורים של מאות מכוניות וממתינים חמש או שש שעות. אבל הכי חמור זה שהפוליטיקאים, בגלל המשבר, משכו את הכספים של האזרחים מהבנקים והציבור נותר ללא כסף, מותר לו למשוך רק 100 דולר בשבוע", הוסיף כהן.

לדבריו, המצב בכלל לא קשור למשבר הקורונה, "המדינה פשוט התפרקה. אין שירותים, אין גביית מיסים, אין כלום, אין מדינה. כיום עזה יותר מאורגנת מלבנון, אבל במקום להחליש את נסראללה, קרה דבר הפוך - הוא כבש עוד יותר את לבנון. הוא אומר שהוא יציל את המדינה, שהוא המשיח".

 

בהמשך דבריו התייחס כהן להצעתו של שר הביטחון גנץ להעביר ללבנון סיוע הומניטרי דרך יוניפי"ל: "או שההצעה פופוליסטית או שהיא מעידה על חוסר הבנה מסוימת של שר הביטחון שלנו על מה שקורה בלבנון, זה אפילו קצת ילדותי. דיברתי עם כמה לבנונים והם צחקו על זה".

"אין מלחמת אזרחים שם, אבל כן מתקיימת סוג של מלחמה על רקע הרעב. לצבא הלבנוני אין מזון, רק לפני כשבועיים הם קיבלו סיוע מאוסטרליה של מזון בשווי של 100 מיליון דולר", סיכם.