הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למשבר הכלכלי החמור בלבנון בעקבות המחסור בדלק.

"המצב חמור מאוד, אזעקת אמת. מי שעקב אחרי לבנון בשנים האחרונות ידע שיום כזה יקרה. תוסיפו לזה משבר קורונה ומשבר אנרגיה אבל בראש ובראשונה לבנון מפוצלת, חיה כמדינה בתוך מדינה. יש מדינת חזבאללה, מדינת פת"ח, לבנונים נוצרים, וסוריים, ופליטים סוריים וסונים וכל הדבר הזה כאשר נכנס למשבר של חוסר תפקוד של ממשלה שכול אחד דואג לעצמו רואים את המצב הזה. אני לא דואג לנסראללה כי אצלם יש יותר דלק, יש מחסני מזון, יש תלושי מזון", פתח יחזקאלי את דבריו.

"יש משבר ניהולי בלבנון שגרם לקריסה הזאת. הקריסה הייתה ברקע אבל אף פעם לא קרתה כל עוד הייתה ממשלה מתפקדת שיכולה נהל את המשאבים אבל הפיצוץ בביירות, בשנה שעברה, כולם צפו שהפיצוץ הזה יהיה מכת המוות של לבנון, זה הפיצוץ שריסק את הכלכלה ומאז התחילו המשברים. המשבר הוא ניהולי לא בעיה של משאבים מחו"ל, גם אם כל העולם יירתם, אין מי שינהל זה כל העניין", המשיך.

"יש הפגנות בביירות במשך שנה שלמה הם באים בראש ובראשונה בטענה למנהלים שלהם לבנון מנוהלת על ידי ראש ממשלה סוני הנשיא לא דיבר עד היום לאזרחים לא אמר יש מצב קשה הוא לא מדבר איתם האזרחים באים בטענות למנהיגים שלהם הם יודעים שהסיפור של המנהיגים זה חוסר אונים בגלל המבנה של לבנון שחצויה, מחסור בנשק אין ובכדורים אין . ברגע שזה יקרוס תראו מלחמת אזרחים לכן האזרחים באים למנהיגים ואומרים איפה הכסף? לבנון ידועה בשחיתות איומה", הוסיף יחזקאלי.

על הצעתו של שר הביטחון, בני גנץ, להעניק ללבנון סיוע הומניטרי, אמר יחזקאלי: "השכנים שלנו זה לא באמת הלבנונים, זה חזבאללה, לכן לא ייתן שזה יקרה. ההפך, לחזבאללה יש אינטרס שתהיה קריסה, מכל התרחישים חזבאללה מנצח. יש כמה סכנות, פליטים בגבול – מה תעשה? הסכנה העיקרית לישראל – איראן. היא תגיש להם סיוע ותשלט כי עכשיו העולם הסוני כבר שכחו את לבנון".