החיפושים אחר הניצולים הסתיימו: הרשויות בסרפסייד הכריזו הלילה (בין רביעי לחמישי) כי אין יותר סיכוי למצוא נעדרים בתוך הריסות מגדל הדירות שהתמוטט לפני שבועיים וכי כוחות החילוץ עוברים לשלב האיתור של הגופות של עשרות הנעדרים באסון.

54 גופות הוצאו עד כה מתוך ההריסות של מגדל שמפיין, אסון הקריסה הגדול בתולדות ארה"ב, כאשר כשלושים מתוך ההרוגים אותרו מאז שהחיפושים חודשו לאחר הפלת החלק העומד של הבניין ביום ראשון. עוד 86 בני אדם מוגדרים נעדרים והלילה קבעו הרשויות כי הם לא שרדו. "רק בהתבסס על העובדות, יש סיכוי אפסי להישרדות", אמר ריי ג'דאללה משירותי הכיבוי של מיאמי דייד לבני המשפחות במפגש סגור וציין כי נציגי הממשל הפדרלי ואנשי יחידת הסיוע מישראל הסכימו עם ההחלטה לעצור את פעולות החילוץ.



במסיבת עיתונאים שקיים לאחר מכן, הסביר ג'דאללה כי כל הסריקות לא איתרו סימני חיים מאז השעות הראשונות לאחר קריסת המבנה ב-24 ביוני. "כולנו התפללנו לנס", הודתה ראש העיר של מחוז מיאמי דייד, דניאלה לוין קאבה. "לכן ההחלטה לעבור ממבצע החילוץ למבצע איתור גופות היא קשה באופן קיצוני. בשלב הזה, מיצינו את כל האפשרויות שניצבו בפנינו במבצע החילוץ וההצלה".

הבניין שקרס במיאמי (צילום: רויטרס)
הבניין שקרס במיאמי (צילום: רויטרס)

דאגלס ברדו, שגיסתו איליין סבינו הייתה בין הקורבנות, הביע הבנה להחלטה. "אני חושב שזה ריאלי בהתבסס על העבודה שהם הפילו את חלק השני של הבניין ולא גילו חללים כלשהם שבהם היו יכולים לשהות אנשים", אמר. לדבריו, אנשי ההצלה סיפרו למשפחות כי הם קיוו שיתגלו חדרי מדרגות או מרתפים, אבל "לא היה כלום. הכל היה מרוסק".