ג'יהאן סאדאת, אלמנתו של נשיא מצרים אנואר סאדאת שנרצח בשנת 1981, הלכה לעולמה בגיל 87 בבית החולים בקהיר הבוקר. "היא סיפקה דוגמה לאישה המצרית שתומכת בבעלה", ספד לה נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. משפחתה של סאדאת סיפרה כי היא סבלה מבעיות בריאותיות במשך תקופה ממושכת ואף יצאה לטיפולים בחו"ל. לפני כשבועיים, חלה הידרדרות במצבה והיא אושפזה במרכז רפואי בקהיר. במשפחה הדגישו כי היא לא נדבקה בנגיף הקורונה.

הנשיא א-סיסי הביע את צערו על מותה של סאדאת, אלמנתו של "גיבור המלחמה והשלום", ופרסם צו שמעניק לה את אות המצוינות וקרא על שמה צומת דרכים מרכזי. "גברת ג'יהאן סאדאת קבעה דוגמה עבור האישה המצרית שתומכת בבעלה בנסיבות הקשות ביותר, עד שהוא הוביל את המדינה לניצחון ההיסטורי במלחמת אוקטובר (יום כיפור) המפוארת שייצגה אבן דרך בהיסטוריה המודרנית של מצרים והשיבה את גאוותה וכבודה של המדינה", נמסר מארמון הנשיאות". 

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם השגריר המצרי חאלד עזמי והעביר את תנחומיו לעם המצרי בעקבות מותה של סאדאת. בחשבון הטוויטר שלו כתב הרצוג: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של ג׳יהאן סאדאת, אלמנת נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת. ג׳יהאן עמדה לצד הנשיא סאדאת במעשה ההיסטורי של ביקורו בירושלים ועשיית השלום עם ישראל. ג׳יהאן עסקה בקידום השלום בשנים בהן פעל להשגת שלום עם ישראל. בשמי ובשם מדינת ישראל תנחומינו לנשיא מצרים והעם המצרי".

ג'יהאן ספוואת ראוף נולדה באוגוסט 1933, בת לאב רופא ולאם בריטית שלימדה מוזיקה. בגיל 15, היא הכירה את סאדאת, קצין צבא גרוש ואב לשלושה, לאחר ששוחרר מהכלא על פעולותיו נגד השלטון הבריטי. הם נישאו במאי 1949 ונולדו להם שלוש בנות ובן.

בשנת 1970, לאחר מותו של עבד אל-גמאל א-נאצר, מונה סאדאת לנשיא מצרים החדש. רעייתו  נכנסה לתפקיד הגברת הראשונה והחלה לפעול רבות למען קידום זכויות נשים, כולל הגדלת מספרן בפרלמנט. סאדאת אף השלימה בעצמה תואר שני באוניברסיטה ב-1980.

סאדאת ניצבה לצד בעלה במלחמת יום הכיפורים והובילה את הסהר האדום המצרי ואת בנק הדם. שש שנים מאוחר יותר, בספטמבר 1979, חצי שנה לאחר חתימת הסכם השלום ההיסטורי, היא הפכה לגברת הראשונה המצרית היחידה שביקרה בישראל.

ב-6 באוקטובר1981, רצחו טרוריסטים אסלאמים את הנשיא סאדאת בעת שצפה במצעד לציון מלחמת יום הכיפורים, ורעייתו ניצלה מאחר שהייתה מאחורי זכוכית משוריינת. בשנים הבאות, היא השלימה דוקטורט ולימדה באוניברסיטאות בארה"ב. היא גם זכתה בפרסים רבים על פעילותה ההומינטרית ולמען נשים ולמען השלום.