לנוכח עלייה מואצת בתחלואה בחודשים האחרונים, הרשויות במדינות אסיה והאוקיינוס השקט, ביניהם תאילנד, ויאטנם ודרום קוריאה הטילו היום (שישי) הגבלות משמעות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. בתוך כך, עבור חלק מהמדינות מדובר בגל ההתפרצות הראשון של הנגיף והם מקווים כי בעזרת ההגבלות יוכלו למנוע את הצפת מערכת הבריאות.

האשם העיקרי בהתפרצות הנוכחית הוא זן הדלתא, אשר הוכח כמדבק יותר, וכן שיעור החיסונים הנמוך במדינות. למרות שהמספרים הכלליים עדיין לא קרובים לאלה שנראו במהלך התפרצויות במוקדים חמים באירופה ובארצות הברית, העלייה המהירה עוררה תמרורי אזהרה, בדיוק כשמדינות רבות עם שיעורי חיסונים גבוהים החלו לנשום לרווחה.

בתוך כך, תאילנד דיווחה על מספר שיא יומי של מקרי מוות מהנגיף העומד על 75, כאשר היום נרשמו 72 מתים נוספים. לצד זאת, בדרום קוריאה נקבע שיא במספר המאומתים היומי ביום חמישי, שנשבר היום עם 1,316. בנוסף, אינדונזיה חווה בימים אלו התפרצות שהובילה לסיום אספקת החמצן בבית החולים.

בשל העלייה בתחלואה, בתאילנד הודיעו היום על צעדים מחמירים להתמודדות עם המגפה, מלבד המסכות, כעת ייסגרו מכוני ספא, יובלו שעות התחבורה הציבורית וכן זמני פעילות השווקים והחנויות. גם בויאטנם הוטלו מגבלות משמעותיות, וביניהם סגר על העיר הו צ'י מין, בה תשעה מיליון תושבים מורשים לצאת מהבית רק לקניית מזון, תרופות ועניינים דחופים.