ארה"ב וצרפת שוקלות לשלוח ספינות מלחמה למימי לבנון כחלק מסדרת תמרונים צבאיים שנועדו לסייע לצבא המקומי לחזק את שליטתו מול התחזקות חיזבאללה - כך דיווח היום היומון הכווייתי א-סיאסה.

העיתון ציטט "מקורות המודעים לפרטים" שסיפרו כי המהלכים הצבאיים של שתי המדינות נועדו "להציל את לבנון מהגיהינום האיראני" על רקע המשבר הפוליטי והכלכלי החמור שפוקד את המדינה. מהדיווח עולה כי המטרה היא לסייע לצבא לבנון מול הניסיונות של ארגון חיזבאללה לבסס בעצמו חוק וסדר ולהתערב בהחלטות שעלולות לעורר "תחושות עדתיות פנימיות".

הידיעה הגיעה יממה אחרי שהשגריר הסעודי בביירות, ואליד אל-בוחארי, אירח בביתו פגישה עם שגרירת ארה"ב, דורותי שיאה, ועם שגרירת צרפת, אן גארו, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות ובתיאום בין המדינות. שגרירות ארה"ב צייצה כי ההתייעצויות היו "חלק מסדרה של מגעים משולשים לגבי המצב הכלכלי הקשה בלבנון ולגבי האופן שבו ניתן לסייע ביעילות לעם הלבנוני".

היומון הלבנוני אל-ג'ומהוריה דיווח כי השלושה לא הצליחו לגבש נוסחה לאספקת סיוע הומינטרי מאחר שעדיין אין ממשלה קבועה בלבנון. עם זאת, הם הסכימו כי יש למנוע את קריסתה של המדינה וקראו להקמתה של ממשלה ולביצוע רפורמות מקיפות למאבק בשחיתות ובניהול הכושל כדי "להגשים את שאיפות העם".

הפגנות בלבנון (צילום: רויטרס)
הפגנות בלבנון (צילום: רויטרס)

גורמים דיפלומטיים אמרו ליומון הלבנוני כי ארה"ב וצרפת מנסות לקדם יציבות ארוכת טווח בלבנון וכי הן מתכוונות להגביר את הלחץ על המפלגות הלבנוניות כדי שיפסיקו את הסחבת המתמשכת בשיחות להקמת הממשלה וכי כבר לא מדובר בבקשות אלא בדרישה חד משמעית. בשל כך, גם שרי החוץ של האיחוד האירופי נערכים להטיל סנקציות על מנהיגי לבנון בחודש הבא, שנה לאחר הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות.