נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, אושפז לפנות בוקר בבית חולים אחרי שהתלונן על כאבי בטן חזקים, וזאת אחרי שבשבוע האחרון הוא סבל משיהוקים שלטענתו נגרמו מתרופות שקיבל אחרי טיפול שיניים.

על פי הדיווחים בברזיל, בולסונרו (66) הגיע לבית החולים הצבאי בברזיליה בשעה ארבע לפנות בוקר עם כאבי בטן חזקים ואושפז לצורך בדיקות. בשל כך, בוטלו כל הפגישות המתוכננות שלו להיום, כולל עם הוועדה המתאמת את המאבק במגפת הקורונה. ארמון הנשיאות עדיין לא פרסם הודעה רשמית.

האשפוז מגיע אחרי שבימים האחרונים התלונן בולסונרו על שיהוקים שנמשכו יותר מעשרה ימים והקשו עליו לדבר בפגישות. הנשיא הברזילאי העריך כי מדובר בהשפעה של התרופות שהוא לוקח אחרי שעבר שתי השתלות שיניים. "יש לי שיהוקים 24 שעות ביממה, אולי בגלל התרופות", אמר בריאיון לתחנת רדיו.

לבולסונרו, שניצב תחת מחאה ציבורית גוברת וקריאות להתפטרותו על רקע הטיפול במגפת הקורונה, יש היכרות קרובה עם בתי החולים. בספטמבר 2018, הוא נדקר בבטנו במהלך עצרת בחירות ונפצע באורח קשה מאד, אולם על אף שהתאושש ונבחר לנשיאות, הוא נאלץ לעבור ארבעה ניתוחים כדי לתקן את הפגיעות הפנימיות. בסוף 2019, הוא אושפז אחרי שמעד במקלחת וספג חבלות, ובשנה שעברה הוא גם נדבק בנגיף הקורונה אולם החלים.