ראש הממשלה המיועד, סעד אל חרירי הודיע היום (חמישי) בתום פגישה עם נשיא המדינה מישל עאון כי הוא מוותר על הניסיון להרכיב ממשלה חדשה במדינה. זאת, לאחר שהנשיא עאון לא קיבל את הרכב הממשלה שהוצג לו וביקש לבצע שינויים משמעותיים בהרכבה, כך לדבריו. "ברור שלא נצליח להסכים עם הנשיא", אמר חרירי לכתבים לאחר הפגישה, "מסיבה זאת אני מוותר על הניסיון להקים הממשלה".

ב-22 באוקטובר הטיל הנשיא עאון על אל-חרירי את המנדט להרכיב ממשלה לאחר שמינה אותו מחדש לראש הממשלה, זאת לאחר שראשי הממשלה מוסטפא אדיב וחסאן דיאב התפטרו מתפקידם בעקבות הפיצוץ בנמל בירות שהוביל לאסון כלכלי חמור במדינה. 

חוסר היציבות הפוליטית הוביל למשבר כלכלי חריף במדינה שפוגע בעיקר במשפחות וילדים, כך עולה מדו"ח של קרן האו"ם לילדים שפורסם בתחילת החודש. לפי הדוח, סדרה של משברים שחיזקו זה את זה, בהם מיתון הרסני, הותירו משפחות בלבנון במצב קשה כמעט בכל היבט בחייהם, עם מעט משאבים וללא גישה לתמיכה חברתית.

מפגינים בלבנון (צילום: רויטרס)
מפגינים בלבנון (צילום: רויטרס)


בעקבות כך, שר הביטחון, בני גנץ, העביר ללבנון הצעה לסיוע הומניטארי דרך יוניפי"ל. גנץ העביר את הפנייה באמצעות גורמי הקישור בצה"ל. בטקס חניכת אנדרטת צד"ל במטולה, אמר גנץ: "כישראלי, כיהודי וכאדם, הלב כואב למראה התמונות של הרעבים ברחובות לבנון – ישראל כבר הציעה בעבר סיוע ללבנון, וגם כיום אנו נכונים לפעול, ולהשפיע על מדינות נוספות שיסייעו ויושיטו יד למען צמיחתה ויציאתה מהמשבר".