ההצפות שפקדו את מערב גרמניה גבו את חייהם כ-80 קורבנות, כך עדכנו הבוקר (שישי) חזאים מקומיים, בעוד כאלף בני אדם מוגדרים כנעדרים ומסע האיתור והחילוץ נמשך. בנוסף, בבלגיה דיווחו על מותם של 11 בני אדם בעקבות מזג האוויר הקיצוני. 

מומחים סברו כי השינויים הקיצוניים במזג האוויר יהפכו תדירים יותר, אך מנגד טענו כי לא ניתן להוכיח קשר ישיר בין אירועים אלו לבין ההתחממות הגלובלית. 

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הביעה צערה כלפי משפחות הקורבנות וכתבה: "אני חוששת שנגלה את גודל האסון רק בעוד כמה ימים", אמרה והוסיפה כי הממשלה תעניק סיוע לנפגעי האסון. 

המדינות הגרמניות ריינלנד-פפאלץ ונורדריין-ווסטפלייה נפגעו באופן הקשה ביותר מההצפות. כ-15 אלף שוטרים, חיילים וכוחות חירום נוספים הגיעו לזירות השונות להעניק סיוע ולחלץ, יחד עם מסוקים חילצו אזרחים מגגות בתיהם. "אף אחד לא ציפה לזה, מאיפה כל הגשם הגיע? זה מטורף!", סיפרה אן-מארי מולר בת ה-65. "הגשם היה כל כך חזק, חשבתי שישבור את הדלת".

מזג האוויר הסוער בעיצומו של הקיץ פגע גם במדינות השכנות. בבלגיה, שם הושבתה כל תנועת הרכבות, דווח על לפחות ארבעה הרוגים בחבל וולוניה. עשרה בתים על גדות נהר ווסדרה שבפפינסטר התמוטטו הבוקר והתושבים בעיר ליאז' נקראו לעזוב את האזור מאחר שמפלס המים צפוי להגיע לגובה של מטר וחצי.