מניין הקורבנות בשיטפונות בגרמניה ממשיך לעלות: הרשויות הגרמניות עדכנו היום (שבת) כי מספר ההרוגים כתוצאה מההצפות שפגעו במערב המדינה עלה ל-143 לפחות, בהם כ-98 בני אדם במחוז ארוויילר מדרום לקלן, לפי הערכות המשטרה המקומית. מאות אנשים עדיין נעדרים, והאסון, שנחשב לקשה ביותר ב-60 השנים האחרונות, הוביל לניתוקים בתקשורת עם קהילות שלמות ואזורים נרחבים במדינה.

מזג האוויר הסוער בעיצומו של הקיץ פגע גם במדינות השכנות בלגיה והולנד, ומניין הקורבנות הכולל באירופה כתוצאה מההצפות הקשות עבר את ה-170, כאשר מעל 20 מתוכם הם תושבי בלגיה, שם הכריזו על יום אבל שיתקיים ביום שלישי. בנוסף, על פי הרשויות בבלגיה, ישנם עוד לפחות 20 בני אדם שמוגדרים כנעדרים. מהרשויות נמסר כי "למרבה הצער, עלינו להניח שנתון זה ימשיך לעלות בשעות ובימים הקרובים". 

"זו קטסטרופה במימדים היסטוריים", אמר ארמין לאשט, ראש מדינת צפון ריין-וסטאפליה שבגרמניה והמועמד לתפקיד קנצלר גרמניה מטעם מפלגת השלטון CDU. עוד הוא הוסיף כי "בוודאות עצובה אפשר לומר שאירועים קיצוניים שכאלו ישפיעו על חיי היום יום שלנו יותר ויותר בעתיד. צריך להילחם בהתחממות הגלובלית".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הביעה צערה כלפי משפחות הקורבנות וכתבה: "אני חוששת שנגלה את גודל האסון רק בעוד כמה ימים", אמרה והוסיפה כי הממשלה תעניק סיוע לנפגעי האסון. 

המדינות הגרמניות ריינלנד-פפאלץ ונורדריין-ווסטפלייה נפגעו באופן הקשה ביותר מההצפות. כ-15 אלף שוטרים, חיילים וכוחות חירום נוספים הגיעו לזירות השונות להעניק סיוע ולחלץ, יחד עם מסוקים חילצו אזרחים מגגות בתיהם. "אף אחד לא ציפה לזה, מאיפה כל הגשם הגיע? זה מטורף!", סיפרה אן-מארי מולר בת ה-65. "הגשם היה כל כך חזק, חשבתי שישבור את הדלת".

כמו כן, הרשויות מסרו כי כ- 700 תושבים פונו אמש מבתיהם לאחר שנפרץ סכר בעיירה ווסנברג ליד קלן. "מפלסי המים התייצבו מאז אמש, אפשר לומר שהמצב יציב", מסר ראש עיריית ווסנברג, מרסל מאורר. הוא הוסיף כי "מוקדם מדי להכריז שבטוח לחזור, אבל אנחנו נוהגים באופטימיות זהירה".