העיירה ארפשטדט שבמדינת נורדריין-ווסטפליה הייתה אחד היישובים שנפגעו באופן הקשה ביותר באסון השיטפונות שפקדו את מערב גרמניה בימים האחרונים. עשרות בני אדם נהרגו כאשר בתים קרסו ועשרות נוספים עדיין נעדרים והתושבים אינם מורשים לשוב לבתיהם מחשש שהסכנה עדיין לא חלפה.

על פי הנתונים שפורסמו הבוקר, 46 מתוך 156 הקורבנות שהתגלו עד כה בגרמניה היו בארפשטדט, ששוכנת כ-20 ק"מ דרומית-מערבית לעיר קלן, ועוד 59 בני אדם מוגדרים נעדרים, 16 מתוכם הם תושבי העיירה. רבים מהנעדרים הם דיירים של בית אבות שפונה אתמול ונותרו מנותקי קשר בשל קריסת מערכות הטלפונים.

הבוקר הופצו דיווחים כי התושבים יכולים לשוב לבתיהם, אולם הרשויות המקומיות מיהרו להזהיר כי עדיין קיימת סכנה מוחשית לחיי אדם ומומחים בודקים את היציבות של מפולת בוץ שגרסה לקריסתם של שלושה בתים ולחלק מטירה היסטורית. "האוכלוסייה נקראת שלא להיכנס לאזור", הפצירה עיריית ארפטשדט בחשבון הפייסבוק.

הממונה על האזור, פרנק רוק, סיפר כי השיטפון הגיע במהירות עצומה ובתוך עשר דקות כל האזור היה מוצף במים. "זה מצב קטסטרופלי שלא היה לנו כמוהו מעולם", אמר.

העיתונאי הולגר קליין, שמשפחתו מתגוררת באזור, סיפר שעל אף שיש לעתים הצפות בחורף, אירוע כזה לא היה. "כאשר הקרח נמס בחורף, יש הצפות", אמר. "הנהר הקטן בארפשטדט עולה לפעמים על גדותיו ויש כמה מרתפים שמתמלאים במים, אבל מעולם לא ראינו דבר כזה. כל מי שדיברתי אתו לא ראה דבר כזה, לא באזור ולא בתקופה הזו של השנה". 

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, סיירה היום באזורים שנפגעו בהצפות במערב המדינה והביעה זעזוע מההרס הנרחב. "זה מזעזע, השפה הגרמנית בקושי מכירה מילים שיוכלו לתאר את ההרס הזה", אמרה.

היום מרקל הגיעה לעיירה שלוד ובחנה את הנזקים יחד עם ראשת הממשלה המקומית, מלו דרייר, ושוחחה עם תושבים ועם כוחות ההצלה. "היינו מוכנים היטב", ציינה דרייר, אבל הוסיפה כי "היה פה ממד שמעולם לא התנסינו בו בגרמניה כאשר הגענו לקצה הגבול שלנו מבחינת יכולות ההגנה הטכנית מול הצפות". "המים הגיעו במהירות בכל מקום ובכמויות עצומות", אמרה.

מרקל הבטיחה לתושבים כי הממשלה "ניצבת לצדכם", על רקע הודעתו של שר הכלכלה, אולף שולץ, על חבילת סיוע של 300 מיליארד דולר שתוגש לאישור הקבינט ביום רביעי."יש פה הרבה מה לבנות מחדש במשך זמן רב", ציינה הקנצלרית. "למרבה המזל, גרמניה היא מדינה שיכולה לעשות את זה מבחינה כלכלית. אנחנו נתייצב מול כוח הטבע - בטווח הבינוני והארוך, אבל גם עם מדיניות שתתחשב יותר בטבע ובאקלים מכפי שעשינו בשנים האחרונות. עלינו למהר ולהילחם בשינויי האקלים".