ערוץ התקשורת הממלכתי באתיופיה הודיע היום (שני) הפעימה השנייה של מילוי סכר הרנסנס (סכר "התחייה") קרובה לסיום. הסכר שוכן על נהר הנילוס ומעורר מחלוקות בקרבן של מצרים וסודן, מאחר ומהווה עבורן מקור מים משמעותי. "הפעימה השנייה של מילוי סכר הרנסנס הגדול תושלם בעוד דקות אחדות", כך נאמר.

זאת, בעוד מצרים הודיעה לפני כחודש שקיבלה הודעה רשמית מאתיופיה על אודות המהלך, והביעה התנגדותה לכך. שכן, קיום הסכר פוגע בחלקן של סודן וגם של מצרים במי הנהר, שתלותן בם היא כמעט בלעדית. גם סודן הביעה חששותיה מהשימוש בסכר וניצבה לצדה של מצרים במאבק.

מאמצים דיפלומטיים מתמשכים להביא לפתרון הסוגיה בין שלושת המדינות, לא נשאו פרי. ארצות הברית התערבה אף היא ונטען מצדה כי מילוי הסכר עשוי להתסיס את האזור כולו, והפצירה בצדדים שלא לפעול באופן חד צדדי.

אתיופיה החלה את הבנייה בשכר כבר לפני כעשור, לצורך השקעה בייצור אנרגיה הידרו-אלקטרית. מצד מצרים, נשמעו לא פעם איומים ב"תגובה אלימה", אתיופיה בחרה להתעלם מהאיומים והמשיכה בפרויקט. זאת ועוד, הנשיא המצרי עבד אל פתאח א-סיסי, ניסה בעבר להגיע להסדרים לחלוקת המים בין שלוש המדינות, אך מאמציו לא נשאו פרי.