לאחר שהממשלה הקימה צוות מיוחד לטיפול בפרשת חברת הסייבר הישראלית NSO, עליה פורסמו שורות של תחקירים שמייחסים לה ריגול, גיא רולניק, מייסד עיתון "דה מרקר", התייחס היום (רביעי) בראיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103 FM לפרשה: "מדינת ישראל מעורבת כאן מכל הכיוונים הבעיה שאנחנו לא יודעים מה עשתה מדינת ישראל כי הכול אטום ואיש לא מסביר או מדבר. פרשיית NSO הולכת להיות פרשייה ענקית. התגובות של NSO מגוחכות. מצד אחד NSO אומרת שהיא מוכרת תוכנה והיא לא מפעילה אותה. הלקוח עושה מה שהוא רוצה והם לא אחראים".

רולניק המשיך והתייחס לתגובת דובר החברה: "הוא חייב להגיד את הדברים כי הוא לא רוצה להגיד: 'הפעלנו תוכנה שעקבה אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם או מנהיגים' ובאותה נשימה באותה תגובה לעיתונות הבין לאומית אומרים: 'בתוכנה שלנו נעשה שימוש רק נגד טרור ופדופיליה'. אם אתם לא מפעילים את התוכנה איך אתם יודעים למה היא משמשת. ואם אתם יודעים, למה לא עשיתם כלום כדי למנוע?"

רולניק נשאל מה לדעתו ישראל צריכה לעשות בנידון: "מה שחשוב ברמה הלאומית זה השאלה האם ממשלת השינוי והעיתונות הישראלית עומדים לטייח את הפרשה או שעומדים להקים ועדת חקירה שקופה. הסיפור של NSO לא חדש, זה כבר כמה שנים שאנחנו יודעים שמדובר בחברה שמציעה שירותים זדוניים לגורמים מפוקפקים, מנסים לעטוף את זה את תאוות הבצע והאינטרסים העסיקים באגדות על דיפלומטיה, שישראל מקדמת יחסים דיפלומטיים באמצעות זה".

עוד טען רולניק כי "האנשים במעגלים הקרובים של השרים שהיו לוביסטים, יועצים ומקורבים לחברה. פרסמנו שהמקורב של ליברמן, שרון שלו, יועץ לוביסט של החברה. ליברמן היה שר הביטחון. איילת שקד חברה אישית של הנשיא של NSO, האם מדרה עצמה לגבי החלטות? מה הייתה המעורבות של בנט כאן כשר הביטחון? זו ממשלת שינוי או שיש לנו פרשת צוללות עוד פעם?"

רולניק המשיך וטען כי "כבר כמה שנים, לפחות שלוש, שהעיתונות הבין לאומית אומרת שהתוכנה הזאת משמשת לדברים הכי זדוניים ומכוערים שמתרחשים היום בעולם. לא עשו כלום עד ל-24 השעות האחרונות. מה שנחשף עכשיו אלה לא דברים חדשים, הביאו עוד ועוד אבל ידענו מה זה NSO. איפה היו שרי הביטחון? הועדה לביקורת המדינה?"

רולניק נשאל אם לדעתו נעשו ניסיות לפגיעה בפעילי זכויות אדם ישראלים וענה: "אנחנו זוכרים את פרשת בלאק קיוב עם גיא לרר ששם הלקוחות לא היו ממשלות אלא טייקונים שרודפים עיתונאים וזה עבר בשלום, באלק קיוב עדיין פועלת. זוכרים את הפרסום שהארווי ויינשטיין קיבל מאהוד ברק עצה לשכור את החברה, בלאק קיוב, כדי לרדוף את המתלוננות נגד הארווי ויינשטיין. יש תעשייה לשמה של חברות ישראליות בארץ ובחו"ל והדברים האלה מתפרסמים, למה לא פתחו בחקירה לגבי בלאק קיוב?"

לבסוף, רולניק נשאל האם יש גורמים מדינתיים שרוצים לפרוץ למכשירי טלפון של עיתונאים ישראלים. הוא ענה כי "אני לא יודע על דבר כזה, הכול אפשרי, לא הייתי פוסל דבר. אין באליטה מישהו שאכפת לו מהגנה על עיתונות".