איראן גינתה הערב (שבת) את ביקורת האיחוד האירופי כלפי המחאות האלימות המתנהלות בימים אלו במדינה, עקב המחסור במים, שגבו קורבנות בעקבות השימוש בירי נגד מפגינים. במקביל, הפגנות התמיכה במחאה שבדרום-מערב המדינה התפשטו גם לחלקה הצפוני.

נציגת זכויות האדם באו"ם, מישל בצ'לט, הביעה בסוף השבוע דאגה לנוכח מקרי המוות וריבוי הפצועים בשבוע האחרון בפרובינציית קוזסטאן. לאחר מכן, דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חאטיבזאדה, הבהיר כי "התערבותה" של בצ'לט לעניין ניהול משבר המים במדינה אינה בגדר תחומי אחריותה. בנוסף, האשים הדובר את הסנקציות האמריקאיות, בטענה שמנעו העברת טכנולוגיה שתפתור את הבעיה, כמו גם מנעו השקעות שיכלו לסייע. 

אתמול התייחס המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי למחאות, ואמר כי לא ניתן להאשים את האזרחים המוחים נגד המחסור במים, וקרא לגורמים לטפל במשבר. "אנשים יצאו לרחוב במשך יותר משבוע כדי לפרוק את כעסם על המחסור שהגיע במהלך הבצורת הקשה ביותר באיראן", כך אמר.

האזרחים האיראנים יצאו לרחובות כבר לפני כשבועיים, כאות מחאה נגד המחסור החמור ביותר במים שפקד את המדינה במהלך השנים האחרונות, במקביל לקריסת הכלכלה בהשפעת הקורונה והסנקציות האמריקאיות.

ביום חמישי האחרון, צעיר נורה למוות ושבעה נוספים נפצעו במהלך הפגנת סולידריות במפגינים. ביום שישי נהרגו שוטר ושלושה צעירים נוספים. עם זאת, ארגון אמנסטי הבינלאומי, דיווח כי לפחות שמונה נהרגו במהלך אותו היום. פעילי זכויות האדם דיווחו כי במהלך השבת נהרגו עוד עשרה בני אדם, ו-102 נעצרו.