נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס היום (רביעי) לאיום ההולך וגובר של מתקפות הסייבר מצד רוסיה וסין על ארה"ב והזהיר כי "מתקפת סייבר על ארה"ב עלולה להוביל למלחמה של ממש". 

"אני חושב שזה יותר מסביר שאם בסופו של דבר נגיע למלחמה - מלחמת יריות אמיתית עם כוח ות גדולים - זה יהיה כתוצאה מתקיפת סייבר שתגרום נזק משמעותי, והיכולות האלו גוברות באופן אקספוננציאלי", אמר ביידן בביקור במשרד מנהל המודיעין הלאומי.

במהלך נאומו, ביידן האשים את רוסיה בניסיון להתערב בבחירות לקונגרס בשנה הבאה, וציטט את המזכר המודיעיני היומי שהוכן עבורו. הוא אמר כי מדובר ב"הפרה ברורה של הריבונות שלנו". לדבריו, "שום דבר עוד לא הניא את רוסיה" מהמשך הבחישה בפוליטיקה האמריקאית והפצת דיסאינפורמציה.

ביידן התייחס גם לאיומים הנשקפים מסין, ואמר כי מנהיגה שי ג'ינפינג "נחוש לגמרי להפוך לכוח הצבאי החזק ביותר בעולם, כמו גם לכלכלה הגדולה והחשובה ביותר בעולם עד אמצע העשור שיתחיל ב-2040".

כזכור, לפני כשבוע ארצות הברית ובעלות בריתה הודיעו כי הן מאשימות את סין בפיקוח על ניסיונות נרחבים לסחוט כסף ברשת, לרבות באמצעות התקפות כופר שנועדו לערער יציבות מדינות ברחבי העולם לרווח אישי. החשיפה הציבורית של המאמצים הסיניים מהווה חזית חדשה במתקפה מתמשכת של ממשל ביידן להדוף איומי סייבר שהביאו לפגיעות קשות במגזרים אמריקאים גדולים, כולל ייצור אנרגיה ומזון.

גורמים אמריקאיים אמרו ל-CNN כי היקף המעורבות הסינית בהעסקת רשתות עברייניות לפלישה ולסחיטה בכסף ברחבי העולם הפתיע את הבית הלבן. בכיר בממשל ציין כי "מה שמצאנו באמת מפתיע וחדש כאן היה השימוש בהאקרים לחוזים פליליים לביצוע פעולת הסייבר הבלתי מורשית הזו למען רווח כספי. זה היה ממש מאיר עיניים ומפתיע מבחינתנו".